مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رقابتی بودن بازار محصول بر هزینه های نمایندگی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 28

چکیده

 در این مقاله, تاثیر رقابتی بودن بازار محصول بر هزینه های نمایندگی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بررسی می شود. در این راستا, تاثیر اندازه شرکت ها نیز کنترل شده است. برای سنجش رقابتی بودن بازار محصول از شاخص هرفیندال - هیرشمن و موانع ورود استفاده شد. هزینه های نمایندگی نیز با استفاده از دو معیار سنجیده شد. معیار اول, تعامل بین فرصت های رشد و جریان های نقد آزاد می باشد. جهت اندازه گیری فرصت های رشد از نسبت Q توبین استفاده شد. نسبت گردش دارایی ها, معیار دیگر استفاده شده می باشد. برای آزمون فرضیات و داده های آماری نیز از رگرسیون خطی چندگانه, بهره گیری شده است. یافته های بررسی 62 شرکت در دوره زمانی 1381 الی 1389 نشان داد که هر چه قدرت رقابت شرکت بیشتر باشد و از طرف دیگر رقابتی بودن بازار محصول کاهش پیدا کند, هزینه های نمایندگی افزایش می یابد. افزون بر این, استحکام نتایج پژوهش با استفاده از داده های سالانه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورحیدری، امید، سروستانی، امیر، و هوشمند، رحمت اله. (1391). تاثیر رقابتی بودن بازار محصول بر هزینه های نمایندگی. دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)، 5(16)، 13-28. SID. https://sid.ir/paper/200293/fa

Vancouver: کپی

پورحیدری امید، سروستانی امیر، هوشمند رحمت اله. تاثیر رقابتی بودن بازار محصول بر هزینه های نمایندگی. دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)[Internet]. 1391؛5(16):13-28. Available from: https://sid.ir/paper/200293/fa

IEEE: کپی

امید پورحیدری، امیر سروستانی، و رحمت اله هوشمند، “تاثیر رقابتی بودن بازار محصول بر هزینه های نمایندگی،” دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)، vol. 5، no. 16، pp. 13–28، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200293/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button