مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارت های اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 113

چکیده

 هدف این پژوهش, تعیین اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارت های اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانش آموزان مقطع ابتدایی است. روش تحقیق نیمه­ آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. نمونة پژوهش, 63 دانش آموز دختر پایة چهارم مقطع ابتدایی شهرستان قشم است که در دو کلاس منتخب به شکل تصادفی, انتخاب شده­ اند و به تصادف یکی از کلاس ها برای گروه آزمایش و کلاس بعدی برای گروه شاهد در نظر گرفته شد. گروه آزمایش به مدت 10جلسة 45دقیقه ای در تئاتر درسی مشارکت داشت. ابزار جمع­ آوری اطلاعات شامل مقیاس مهارت های اجتماعی و آزمون­ های املا, خواندن و ریاضیات بوده است. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیره (مانکوا) نشان می­ دهد تئاتر درسی در افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر اثر معنی دار دارد (001/0>P). همچنین تئاتر درسی در افزایش یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان دختر اثر معنی دار دارد (001/0>P)؛ اما بر یادگیری درس ریاضی اثرمعنی داری نداشت. این تحقیق نشان می­ دهد تئاتر درسی هم بر افزایش مهارت های اجتماعی و هم بر بهبود عملکرد درسی دانش آموزان دختر پایة چهارم ابتدایی اثربخش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبی، سوران، و علیمرادی، خدیجه. (1396). اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارت های اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانش آموزان ابتدایی. رویکردهای نوین آموزشی، 12(2 (پیاپی 26) )، 98-113. SID. https://sid.ir/paper/201681/fa

    Vancouver: کپی

    رجبی سوران، علیمرادی خدیجه. اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارت های اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانش آموزان ابتدایی. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1396؛12(2 (پیاپی 26) ):98-113. Available from: https://sid.ir/paper/201681/fa

    IEEE: کپی

    سوران رجبی، و خدیجه علیمرادی، “اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارت های اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانش آموزان ابتدایی،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 12، no. 2 (پیاپی 26) ، pp. 98–113، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button