مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور در دبیرستان های شهر کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 104

چکیده

 این مقاله با هدف امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور, در دبیرستان های شهر کرمانشاه تهیه شده است. بدین منظور چهار متغیر دانش, نگرش, مهارت و امکانات در دو گروه مدیران و دبیران, مورد سنجش و بررسی قرار گرفت. برای سنجش متغیرهای یادشده, چهار اقدام ترتیبی «انتخاب, تغییر, تکمیل و تدوین» در زمینه برنامه ریزی درسی مدرسه محور, مورد شناسایی قرار گرفت و سعی شد پرسش نامه ای تهیه شود که سنجش هر چهار سطح را شامل شود. ضمن این که سوالاتی نیز طرح شدند که بتوانند تمرکز را بسنجند. در جریان بررسی از پژوهش توصیفی استفاده شد. از جامعه کل (تمام دبیران و مدیران مدارس متوسطه شهر کرمانشاه) در سال تحصیلی 1389-1388 نمونه 50 مدیر و 300 دبیر به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های میانگین و انحراف استاندارد, برای توصیف از آزمون مجذور کای و ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن برای بررسی های استنباطی استفاده گردید. نتیجه کلی پژوهش حاکی از آن است که گروه های مخاطب دارای دانش کافی, نگرش متوسط و مهارت ناکافی در زمینه اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور می باشند و مدارس متوسطه شهر کرمانشاه, برای اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور, از امکانات مناسب برخوردار نیستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب منش، مرزبان، علی عسگری، مجید، و موسی پور، نعمت اله. (1390). امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور در دبیرستان های شهر کرمانشاه. پژوهش های برنامه درسی، 1(2)، 81-104. SID. https://sid.ir/paper/202749/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب منش مرزبان، علی عسگری مجید، موسی پور نعمت اله. امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور در دبیرستان های شهر کرمانشاه. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1390؛1(2):81-104. Available from: https://sid.ir/paper/202749/fa

    IEEE: کپی

    مرزبان ادیب منش، مجید علی عسگری، و نعمت اله موسی پور، “امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور در دبیرستان های شهر کرمانشاه،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 1، no. 2، pp. 81–104، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202749/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button