مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,092
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 49

چکیده

 هدف از انجام تحقیق حاضر, مقایسه رضایت دانشجویان زن و مرد رشته های مختلف دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز, از کیفیت برنامه درسی و عملکرد استادان و کارکنان مربوط است. روش تحقیق در این مطالعه, از نوع توصیفی – پیمایشی است و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان رشته های تربیت بدنی, روان شناسی بالینی, علوم کتابداری و اطلاع رسانی, مدیریت و برنامه ریزی آموزشی, آموزش پیش دبستانی و دبستانی و کودکان استثنایی است که در سال تحصیلی 88-87 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین دانشجویان ترم های 5 و 7 رشته های مذکور, تعداد 181 نفر انتخاب شده و پرسشنامه برنامه درسی مدیریت ورزش دانشگاه فلوریدا (2004) بین آنان توزیع گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار Spss 16 و از طریق روش های آماری توصیفی و T-test و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که: 1) دانشجویان زن رضایت بالاتری از کیفیت عملکرد استادان خود دارند. 2) بین میزان رضایت دانشجویان زن و مرد از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامه درسی, تفاوت معناداری وجود ندارد. 3) بین میزان رضایت دانشجویان رشته های مختلف از کیفیت عملکرد کارکنان و کیفیت برنامه درسی, تفاوت معناداری وجود ندارد. 4) از دیدگاه دانشجویان, بالاترین کیفیت عملکرد, متعلق به اساتید آموزش پیش دبستانی و پایین ترین کیفیت عملکرد, متعلق به استادان علوم کتابداری و اطلاع رسانی است. 5) در کلیه رشته ها, بالاترین میزان رضایت دانشجویان از کیفیت دروس تخصصی و پایین ترین رضایت از دروس کارورزی و عملی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، و ترک زاده، جعفر. (1390). مقایسه رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز. پژوهش های برنامه درسی، 1(1)، 29-49. SID. https://sid.ir/paper/202758/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، ترک زاده جعفر. مقایسه رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1390؛1(1):29-49. Available from: https://sid.ir/paper/202758/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، و جعفر ترک زاده، “مقایسه رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 1، no. 1، pp. 29–49، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202758/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button