Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,113
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,800
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم به خرید

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 52

چکیده

 ارزش نهفته در یک برند اغلب مربوط به ذهنیت و برداشت ویژه از یک مضمون کاربردی می باشد که مشتری را جذب می نماید, در این پژوهش قدرت اجتماعی برند را به عنوان ذهنیت و برداشتی که مشتریان در فرآیند تصمیم به خرید می توانند در مورد ویژگی های برند داشته باشند, درنظر گرفته ایم و با برگزیدن نوع شناسی فرنچ و ریون (1959) از نفوذ اجتماعی, پنج پایگاه قدرت اجتماعی برند را شناسایی کرده ایم که متناظر با پایگاه های قدرت اولیه شان هستند. از سوی دیگر, با فرض اینکه برندها قدرت برآورده ساختن نیازهای اجتماعی مختلف مشتریان را دارند, بازارها می توانند بخش بخش شوند و بخش های هدف می توانند بر اساس این نیازها مشخص گردند, بنابراین با استناد به تئوری رهبری وضعی هرسی و بلانچارد, سطوح آمادگی کارکنان (پیرو) را به سطوح آمادگی ذهنی مشتریان تعمیم داده ایم تا شاخصی جدید برای بخش بندی بازار مهیا شود و به این ترتیب قادر باشیم متناسب با هر یک از سطوح, در استراتژی های موضع گیری خود در بازار بر یکی از ابعاد قدرت اجتماعی برند متمرکز شویم. بنابراین جهت افزایش تئوری ها و نظریه های موجود در بازاریابی, این پژوهش با هدف شناسایی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم به خرید انجام شده است.در این مطالعه بر اساس طرح تحقیق توصیفی - پیمایشی و نمونه گیری طبقه ای تصادفی, اطلاعات مورد نیاز از 382 دانشجو با استفاده از پرسشنامه ای معتبر و پایا گردآوری شد و جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده شد و نتایج حاکی از آن است که «تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند در سطوح مختلف آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم به خرید, متفاوت است».

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، الوانی، سیدمهدی، و قلندری، کمال. (1389). بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم به خرید. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 21(86)، 27-52. SID. https://sid.ir/paper/204131/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، الوانی سیدمهدی، قلندری کمال. بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم به خرید. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1389؛21(86):27-52. Available from: https://sid.ir/paper/204131/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، سیدمهدی الوانی، و کمال قلندری، “بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم به خرید،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 21، no. 86، pp. 27–52، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا