مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

906
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل رفتاری اثرگذار بر تصمیم پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 31

چکیده

 امروزه فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی در دنیای تجارت دارد. با وجود اینکه این نوع فناوری فرصتی را برای خلق نوع جدیدی از تجارت با ایجاد بازارهای جدید و معرفی محصولات و خدمات جدید ایجاد می کند, اما پذیرش آن به ویژه توسط «کسب و کارهای کوچک و متوسط» با مشکلات زیادی روبه رو است. برای مثال تحقیقی که توسط موسسه تحقیقاتی وریزون انجام شد, نشان داد که فقط %36 کسب و کارهای کوچک وب سایت هایی را برای تبلیغ کسب و کار خود ایجاد کرده اند و در این میان تنها %9 آنها امکان فروش برخط دارند. بطور مشابه, پرات در بررسی 444 کسب و کار کوچک و متوسط دریافت که بیشتر کسب و کارهای کوچک و متوسط علاقه زیادی به عقد قرارداد از طریق شبکه های اینترنتی ندارند و بیش از %80 این شرکت ها نیز از اینترنت صرفا برای ارتباطات (پست الکترونیکی و جمع آوری اطلاعات) استفاده می کنند. این مساله نشان می دهد که مدیران ارشد و مالکان کسب و کارهای کوچک و متوسط, ارزش استراتژیک تجارت الکترونیکی را درک نکرده اند یا اینکه با موانع مهمی جهت پیاده سازی آن مواجه هستند. (Cyber Atlas, 2003)هدف از این تحقیق شناسایی عوامل اثرگذار بر «پذیرش تجارت الکترونیکی» با استفاده از آزمون مدل پذیرش فناوری دیویس و نظریه رفتار برنامه ریزی شده آیزن, توسط مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر تهران است. در این تحقیق تمرکز اصلی بر تمایل رفتاری است و رفتار واقعی اندازه گیری نمی شود. به منظور آزمون مدل های مورد اشاره, داده هایی از 226 مدیر کسب و کار کوچک و متوسط جمع آوری شد و سپس مدل ها با استفاده از نرم افزار لیزرل آزمون شدند. نتایج حاصل از آزمون مدل پذیرش فناوری دیویس نشان داد که کلیه روابط این مدل معنادار هستند. همچنین در آزمون مدل رفتار برنامه ریزی شده آیزن نیز کلیه روابط (به غیر از رابطه میان هنجار ذهنی و تمایل رفتاری برای پذیرش یا استفاده از تجارت الکترونیکی) معنادار تشخیص داده شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجیها، علی، غفاری، فرهاد، و حاجی هاشمی ورنوسفادرانی، لیلا. (1388). بررسی عوامل رفتاری اثرگذار بر تصمیم پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر تهران. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 20(83)، 17-31. SID. https://sid.ir/paper/204141/fa

    Vancouver: کپی

    حاجیها علی، غفاری فرهاد، حاجی هاشمی ورنوسفادرانی لیلا. بررسی عوامل رفتاری اثرگذار بر تصمیم پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر تهران. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1388؛20(83):17-31. Available from: https://sid.ir/paper/204141/fa

    IEEE: کپی

    علی حاجیها، فرهاد غفاری، و لیلا حاجی هاشمی ورنوسفادرانی، “بررسی عوامل رفتاری اثرگذار بر تصمیم پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر تهران،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 20، no. 83، pp. 17–31، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204141/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button