مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل نقش مدیریت کیفیت در ایجاد زنجیره ارزش مدیریت دانش در سازمان

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 120

چکیده

 امروزه با گسترش و توسعه دانش در سازمانها, مدیریت اثربخش دانش در راستای اهداف سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. ایجاد زیرساختارهای مدیریت دانش برای کنترل و نظارت هرچه بهتر بر دانش سازمانی بسیار مهم قلمداد می شود. دانش سرمایه ای است که نمی توان آن را به راحتی در اختیار گرفت, برای اینکه کارکنان سازمان به سمت ایجاد و مدیریت زیرساختارهای دانش هدایت یابند می بایست عواملی انگیزاننده برای آنها در سازمان مهیا شود. مدیریت کیفیت بعنوان یک سیستم جامع مدیریتی می تواند نقش بسزایی در ایجاد شاخص های انگیزشی برای کارکنان سازمان داشته باشد. در این مقاله با رویکرد منابع انسانی به مدیریت کیفیت, در سه بعد, تعهد و رهبری مدیریت ارشد, برنامه های ارتقا شایستگی های کارکنان و مشتری مداری به بررسی تاثیرگذاری ابعاد انسان مدار مدیریت کیفیت در ایجاد زنجیره ارزش مدیریت دانش سازمان پرداخته می شود.بنابر نتایج حاصل از ادبیات موضوع و یافته های حاصل از تحقیق میدانی, در هر سه بعد مورد بررسی در مدیریت کیفیت ارتباط معنی داری بین مدیریت کیفیت و ایجاد زیرساختارهای مدیریت دانش سازمان حاصل شده است. در بررسی میزان همبستگی میان متغیرهای مدیریت کیفیت و زنجیره ارزش مدیریت دانش, بیشترین همبستگی بین مشتری مداری و زنجیره ارزش مدیریت دانش بدست آمده و برنامه های ارتقا شایستگی های کارکنان و تعهد و رهبری مدیریت ارشد در رده های بعدی بوده اند. اهمیت مشتری مداری در سازمان و نقشی که در ایجاد زیرساختارهای مدیریت دانش برخوردار می باشد, بسیار حائز اهمیت است. مدیریت کیفیت بواسطه پتانسیل های بالقوه ای که در سازمان ایجاد می کند, می تواند نقش بسزایی در ایجاد زیرساختارهای مدیریت دانش سازمان ایفا کند. پژوهش حاضر می کوشد تاثیرگذاری سیستم های مدیریت کیفیت را در ایجاد زیرساختارهای مدیریت دانش سازمانی مورد بررسی قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی، کیومرث، و هوشنگی، مهدی. (1388). بررسی و تحلیل نقش مدیریت کیفیت در ایجاد زنجیره ارزش مدیریت دانش در سازمان. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 20(83)، 99-120. SID. https://sid.ir/paper/204145/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی کیومرث، هوشنگی مهدی. بررسی و تحلیل نقش مدیریت کیفیت در ایجاد زنجیره ارزش مدیریت دانش در سازمان. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1388؛20(83):99-120. Available from: https://sid.ir/paper/204145/fa

    IEEE: کپی

    کیومرث بحرینی، و مهدی هوشنگی، “بررسی و تحلیل نقش مدیریت کیفیت در ایجاد زنجیره ارزش مدیریت دانش در سازمان،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 20، no. 83، pp. 99–120، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204145/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button