مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,032
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی معیارهای موثر بر خرید الکترونیکی در کشور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 اینترنت به عنوان یک کانال جدید برای مبادلات اقتصادی, منابع جدیدی برای ایجاد درآمد و فرصت در اختیار کسب و کارها قرار داده و به طور اساسی انتظارات مشتریان را در مورد سرعت, دقت, قیمت و خدمات تغییر داده است. امروزه آگاهی از انتظارات و خواسته های مشتریان الکترونیکی, نقش کلیدی در تامین رضایت آنها و بقای چنین کسب و کارهایی دارد. از این رو در تحقیق حاضر معیارهای موثر در زمینه خرید الکترونیکی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای, بررسی پژوهش های قبلی انجام گرفته و انجام مصاحبه ها شناسایی شده و سپس به کمک روش دلفی فازی کلیدی ترین آنها انتخاب شدند و به صورت پرسشنامه ای با طیف لیکرت 5 تایی در اختیار مشتریان یک فروشگاه اینترنتی قرار داده شدند که با استفاده از داده های جمع آوری شده از 120 پرسشنامه, معیارهای موثر بر خرید الکترونیکی از نگاه مشتریان با کمک روش تاپسیس فازی اولویت بندی شدند و در انتها نیز, بر اساس نتایج حاصله, پیشنهاداتی در راستای ارتقاء سطح رضایت مندی و تمایل به خرید مشتریان ایرانی از فروشگاه های الکترونیکی ارایه گردیده است. امید است انجام چنین تحقیقاتی در ایران زمینه ساز گسترش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنقلی پور، طهمورث، هاشمی نژاد، سیدمحمد، عزیزان، محمدجواد، و صیقلی، محسن. (1392). شناسایی و رتبه بندی معیارهای موثر بر خرید الکترونیکی در کشور. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 24(99)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/204265/fa

    Vancouver: کپی

    حسنقلی پور طهمورث، هاشمی نژاد سیدمحمد، عزیزان محمدجواد، صیقلی محسن. شناسایی و رتبه بندی معیارهای موثر بر خرید الکترونیکی در کشور. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1392؛24(99):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/204265/fa

    IEEE: کپی

    طهمورث حسنقلی پور، سیدمحمد هاشمی نژاد، محمدجواد عزیزان، و محسن صیقلی، “شناسایی و رتبه بندی معیارهای موثر بر خرید الکترونیکی در کشور،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 24، no. 99، pp. 1–14، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button