مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانش آموزان خانواده های طلاق و عادی

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف : بررسی نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانش آموزان خانواده های عادی و طلاق که به روش علی – مقایسه ای و همبستگی انجام شد.روش: در این پژوهش 293 دانش آموز دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی که در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل بودند به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه تئوری ذهن, همدلی و سیاهه رفتاری کودک آخنباخ بود. به منظور تحلیل داده ها روش رگرسیون چندگانه, تحلیل واریانس چند متغییری و فرمول z فیشر استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد تئوری ذهن قادر به پیش بینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانش آموزان عادی است, اما نتوانست مشکلات رفتاری هیجانی دانش آموزان طلاق را پیش بینی کند. بین توانایی همدلی و مشکلات رفتاری هیجانی در هیچ کدام از دو گروه رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین کودکان طلاق, مشکلات رفتاری- هیجانی بیشتری نسبت به کودکان خانواده های عادی داشتند. مقایسه همبستگی بین تئوری ذهن و همدلی با مشکلات رفتاری- هیجانی در کودکان عادی با طلاق از لحاظ آماری معنادار نبود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، فرح، امین یزدی، سیدامیر، و کارشکی، حسین. (1395). نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانش آموزان خانواده های طلاق و عادی. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، 6(1)، 24-43. SID. https://sid.ir/paper/204941/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی فرح، امین یزدی سیدامیر، کارشکی حسین. نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانش آموزان خانواده های طلاق و عادی. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1395؛6(1):24-43. Available from: https://sid.ir/paper/204941/fa

    IEEE: کپی

    فرح هاشمی، سیدامیر امین یزدی، و حسین کارشکی، “نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانش آموزان خانواده های طلاق و عادی،” پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، vol. 6، no. 1، pp. 24–43، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button