مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش کودک به کودک بر آگاهی های بهداشتی دختران پایه سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 140

چکیده

 زمینه و هدف: کودکان با ارزش ترین ذخایر جامعه هستند, هر قدر برای حفظ و آموزش این منابع کوشش شود, جامعه در آینده ثروتمندتر و سعادتمندتر می شود. از جمله الگوهای موفق در این زمینه, آموزش کودک به کودک است. این مطالعه, با هدف تعیین تاثیر آموزش کودک به کودک, بر آگاهی های بهداشتی دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی شهرستان تنکابن در سال 1390 انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه تجربه و کنترل از بین 261 دانش آموز پایه سوم ابتدایی شاغل به تحصیل در مدارس دولتی شهرستان تنکابن, تعداد 154 نفر که معیار ورود به مطالعه را داشتند, با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به طور مساوی در دو گروه تجربه و کنترل قرار گرفتند. تعداد 12 نفر از دانش آموزان مستعد پایه پنجم, برای آموزش به دانش آموزان پایه سوم انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. داده ها در دو مرحله قبل و بعد از آموزش, از دانش آموزان مورد پژوهش جمع آوری گردید. نتایج توسط آزمون های آماری Chi-square, Independent T Test وPaired T Test  در سطح اطمینان  99درصد تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمره آگاهی های بهداشتی در کل و در ابعاد پوست و مو و ناخن, چشم و دهان و دندان در دانش آموزان گروه تجربه بعد از مداخله نسبت به قبل از آن به طور معنی داری افزایش یافت (p<0.001) ولی در گروه کنترل تفاوت معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: آموزش کودک به کودک, بر ارتقای آگاهی های بهداشتی کودکان, تاثیر مثبتی دارد. این آموزش نه تنها بر یادگیری کودکان می افزاید, بلکه باعث می شود به تحقق اهداف آموزشی مطرح در تعلیم و تربیت کوکان نزدیک شویم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجار لشگری، سحر، رحیم آقایی، فلورا، و دهقان نیری، ناهید. (1392). بررسی تاثیر آموزش کودک به کودک بر آگاهی های بهداشتی دختران پایه سوم ابتدایی. مراقبت های نوین، 10(2)، 132-140. SID. https://sid.ir/paper/205968/fa

    Vancouver: کپی

    نجار لشگری سحر، رحیم آقایی فلورا، دهقان نیری ناهید. بررسی تاثیر آموزش کودک به کودک بر آگاهی های بهداشتی دختران پایه سوم ابتدایی. مراقبت های نوین[Internet]. 1392؛10(2):132-140. Available from: https://sid.ir/paper/205968/fa

    IEEE: کپی

    سحر نجار لشگری، فلورا رحیم آقایی، و ناهید دهقان نیری، “بررسی تاثیر آموزش کودک به کودک بر آگاهی های بهداشتی دختران پایه سوم ابتدایی،” مراقبت های نوین، vol. 10، no. 2، pp. 132–140، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button