مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

955
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک های پرورش مختلف (آزادگذاری، آمرانه، و اقتدار منطقی) از لحاظ سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری هیجانی, اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز می باشد. جامعه آماری این پژوهش تمام دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان شهر اهواز بود که در سال تحصیلی 93-1392 به تحصیل اشتغال داشتند. از این جامعه آماری, نمونه ای به تعداد 240 نفر با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه شیوه های پرورش دیانا مریند (1967) و سازگاری هیجانی, اجتماعی و تحصیلی اسکیوینگتون و پوپاندی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با سبک های پرورش متفاوت از لحاظ سازگاری هیجانی, اجتماعی و تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد. به علاوه, نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری هیجانی تفاوت معنا داری وجود دارد (F=8.67 و p=0.000). همچنین تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری اجتماعی تفاوت معنا داری وجود دارد (F=2.929 و p=0.055) و در نهایت تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری تحصیلی تفاوت معنا داری موجود است (F=2.926 و p=0.05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، عبداله، حاجی یخچالی، علیرضا، بواسحاقی، منیژه، و صبری، مصطفی. (1393). مقایسه دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک های پرورش مختلف (آزادگذاری, آمرانه, و اقتدار منطقی) از لحاظ سازگاری هیجانی, اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز. زن و مطالعات خانواده، 6(23)، 59-78. SID. https://sid.ir/paper/206145/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی عبداله، حاجی یخچالی علیرضا، بواسحاقی منیژه، صبری مصطفی. مقایسه دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک های پرورش مختلف (آزادگذاری, آمرانه, و اقتدار منطقی) از لحاظ سازگاری هیجانی, اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1393؛6(23):59-78. Available from: https://sid.ir/paper/206145/fa

    IEEE: کپی

    عبداله سلطانی، علیرضا حاجی یخچالی، منیژه بواسحاقی، و مصطفی صبری، “مقایسه دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک های پرورش مختلف (آزادگذاری, آمرانه, و اقتدار منطقی) از لحاظ سازگاری هیجانی, اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز،” زن و مطالعات خانواده، vol. 6، no. 23، pp. 59–78، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206145/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button