مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش های مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی روی نتیجه آزمون نهایی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 99

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی از ارکان مهم و اساسی هر نظام آموزشی از جمله آموزش پزشکی می باشد و یکی از معیارها و ابزارهای مهم برای مقایسه و رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شود. از این رو در این مطالعه به بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان و مقایسه روش های مختلف سنجش دانشجویان پرداخته شد.روش کار: دانشجویان ترم پنجم رشته پزشکی, مقطع علوم پایه پزشکی ارومیه مرتبط با درس نظری قارچ شناسی پزشکی مورد ارزشیابی قرار گرفتند. آزمون های مورد استفاده در این روش شامل آزمون پیشرونده, پس آزمون, گزارش جلسات و آزمون نهایی بود. مطابق یک طرح درسی ثابت برای 9 جلسه درس نظری ضمن تدریس فصول برنامه ریزی شده, در 3 گروه سه نوع ارزشیابی مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: بین میانگین آزمون های میان ترم و میانگین پس آزمون ها با آزمون نهایی یک رابطه مستقیم خطی معنی دار وجود داشت. بدین معنی که با افزایش نمرات میان ترم و پس آزمون ها, نمره نهایی افزایش یافت. به همین ترتیب بین میانگین گزارش جلسات و نمره نهایی رابطه مستقیم خطی وجود داشت.نتیجه گیری: نتایج حاصل از مطالعه حاضر موید تاثیر قابل توجه حداقل یکی از روش های ارزشیابی مستمر روی ارتقای امتحان میان ترم و همچنین امتحان پایانی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیبا، کامبیز، جباری قره باغ، داوود، یکتا، زهرا، و روشن میلانی، شیوا. (1392). تاثیر روش های مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی روی نتیجه آزمون نهایی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(2)، 93-99. SID. https://sid.ir/paper/480160/fa

    Vancouver: کپی

    دیبا کامبیز، جباری قره باغ داوود، یکتا زهرا، روشن میلانی شیوا. تاثیر روش های مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی روی نتیجه آزمون نهایی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(2):93-99. Available from: https://sid.ir/paper/480160/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز دیبا، داوود جباری قره باغ، زهرا یکتا، و شیوا روشن میلانی، “تاثیر روش های مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی روی نتیجه آزمون نهایی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 2، pp. 93–99، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button