مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی به نقش خبری رسانه ملی در گرایش کارشناسان ارتباطات به اخبار و گزارش های رسانه های خارجی در انتخابات دهم ریاست جمهوری

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 192

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی تاثیر عملکرد خبری رسانه ملی در گرایش کارشناسان ارتباطات به رسانه های خارجی (بی بی سی و صدای آمریکا) در انتخابات دهم ریاست جمهوری انجام گرفته است. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است و جامعه آماری شامل کلیه اساتید و کارشناسان علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و علوم تحقیقات و دانشگاه علامه طباطبایی است که تعداد آنها 84 نفر و همچنین سردبیران یا یکی از دبیران روزنامه های در حال چاپ تهران شامل 33 نفر بوده است. کل جامعه آماری ما در این پژوهش 117 نفر است. در این پژوهش به دلیل اینکه جامعه آماری کم بود, پرسشنامه تحقیق به صورت تمام شمار بین جامعه آماری از طریق ای میل یا دستی توزیع شد. از بین 117 نفر جامعه آماری, 86 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند که به عنوان جامعه در دسترس مورد سنجش قرار گرفت. مهم ترین سوال های مطرح شده در این تحقیق به شرح زیر است:آیا میان رویه جانبداری در اخبار و شفاف نبودن اخبار و اطلاعات رسانه ملی و افزایش بی اعتمادی کارشناسان ارتباطات رابطه وجود دارد؟آیا انعکاس واقعیت در رسانه های خارجی یکی از دلایل اصلی افزایش اعتماد کارشناسان ارتباطات به شبکه های خارجی است؟

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرانمایه پور، علی، و نوروزپور، محمدرضا. (1390). نگاهی به نقش خبری رسانه ملی در گرایش کارشناسان ارتباطات به اخبار و گزارش های رسانه های خارجی در انتخابات دهم ریاست جمهوری. فرهنگ ارتباطات، 1(1)، 169-192. SID. https://sid.ir/paper/207193/fa

    Vancouver: کپی

    گرانمایه پور علی، نوروزپور محمدرضا. نگاهی به نقش خبری رسانه ملی در گرایش کارشناسان ارتباطات به اخبار و گزارش های رسانه های خارجی در انتخابات دهم ریاست جمهوری. فرهنگ ارتباطات[Internet]. 1390؛1(1):169-192. Available from: https://sid.ir/paper/207193/fa

    IEEE: کپی

    علی گرانمایه پور، و محمدرضا نوروزپور، “نگاهی به نقش خبری رسانه ملی در گرایش کارشناسان ارتباطات به اخبار و گزارش های رسانه های خارجی در انتخابات دهم ریاست جمهوری،” فرهنگ ارتباطات، vol. 1، no. 1، pp. 169–192، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button