مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 39

چکیده

 امروزه انتخابات به عنوان مهم ترین عرصه مشارکت سیاسی, شاخص مردمی بودن هر حاکمیت را به محک می گذارد. در نظام های مردم سالار, کسب بیشترین آرا و پیروزی در انتخابات همواره جزو دغدغه های اصلی جریان های سیاسی بوده است. بازاریابی سیاسی در دهه های اخیر به عنوان ابزار تحقق پیروزی در انتخابات کاربردی دوچندان یافته است؛ به گونه ای که پیروزی جریان های سیاسی در انتخابات تا حد زیادی به استفاده موثر این گروه ها از مدل های بازاریابی سیاسی برمی گردد. در این پژوهش کوشیده شد تا الگویی بومی از بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی ایران ارائه شود. در این پژوهش از رویکرد ظاهرشونده «نظریه پردازی داده بنیاد» استفاده شد. نتایج مصاحبه عمیق با 13 نفر از خبرگان حوزه انتخابات محلی در تهران نشان داد که 1. ملزومات حضور موثر حزب در رقابت سیاسی؛ 2. نیازشناسی بازار رای؛ 3. طراحی محصول متناسب با مطالبه اصلی بازار رای؛ 4. بازاریابی و تبلیغات اثربخش محصول سیاسی؛ 5. فروش ایده/ کاندیدا و 6. پایش مستمر محیط, ابعاد الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی را رقم می زنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی پور، بهمن، حسینی، سیدمحمود، و زارع، ساسان. (1395). طراحی الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی. چشم انداز مدیریت دولتی، -(27 )، 15-39. SID. https://sid.ir/paper/207634/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی پور بهمن، حسینی سیدمحمود، زارع ساسان. طراحی الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی. چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1395؛-(27 ):15-39. Available from: https://sid.ir/paper/207634/fa

    IEEE: کپی

    بهمن حاجی پور، سیدمحمود حسینی، و ساسان زارع، “طراحی الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. -، no. 27 ، pp. 15–39، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button