مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازی های جدی در آموزش پزشکی: چرایی، چیستی، چگونگی

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 113

چکیده

 مقدمه: امروزه بهره گیری از راهبردهایی یاددهی-یادگیری مطلوب نقش بی بدیلی را در بهبود فرایند یادگیری آموزش پزشکی و کسب شایستگی های لازم برای فراگیران ایفا می کند. هدف پژوهش حاضر بررسی چیستی, چرایی و چگونگی بازی های جدی به عنوان یک روش اثربخش در آموزش پزشکی است. روش بررسی: پژوهش حاضر مروری است و با جستجو واژهای کلیدی؛ همچون مفهوم شناسی بازی های جدی, آموزش پزشکی, نمونه های کاربردی بازی های جدی, تجارب دانشگاه ها و راهکارهای بازی های جدی در پایگاه های داده های معتبر جهانی از جمله؛ Scopus, Science direct, Google Scholar, Taylor & Francis و همچنین پایگاه های داخلی مثل MagIran, NoorMags و پایگاه جهاد دانشگاهی سعی گردید, درک و تفسیر موضوع در راستای پاسخگویی به سوالات تحقیق به پیش برود. جستجو به زبان انگلیسی انجام شده است. نتایج: نتایج نشان داد که بازی های جدی به دلیل ایجاد حس تحریک کنندگی و به چالش کشیدن کاربران برای کشف مسئله در آموزش و یادگیری فراگیران به شکل گسترده ای در آموزش پزشکی ترویج پیدا کرده اند, این روش علاوه بر جذابیت و سرگرمی برای فراگیران به یک محیط همه جانبه مجازی اشاره دارد که یک موقعیت واقعی برای رشد و توسعه شایستگی های مختلف در فراگیران را فراهم می آورد. نتیجه گیری: در این بازی های از آنجایی که فراگیر شخصاً همراه با علاقه و سرگرمی به طور عمیق در مسئله درگیری می شود, لذا بهره گیری از این راهبرد نقش بسزایی را در کسب شایستگی های لازم برای فراگیران در آموزش پزشکی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی پور، احمد، رضائیان، کوروش، و خزایی، لیلا. (1396). بازی های جدی در آموزش پزشکی: چرایی, چیستی, چگونگی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(1-2 )، 100-113. SID. https://sid.ir/paper/208200/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی پور احمد، رضائیان کوروش، خزایی لیلا. بازی های جدی در آموزش پزشکی: چرایی, چیستی, چگونگی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1396؛12(1-2 ):100-113. Available from: https://sid.ir/paper/208200/fa

    IEEE: کپی

    احمد ملکی پور، کوروش رضائیان، و لیلا خزایی، “بازی های جدی در آموزش پزشکی: چرایی, چیستی, چگونگی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 12، no. 1-2 ، pp. 100–113، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button