مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش در محیط شبیه سازی شده با فیلم آموزشی برکسب مهارت اپی زیاتومی دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 99

چکیده

 مقدمه: در آموزش بالینی برای پیشگیری از صدمه به بیماران ضروری است, با استفاده ازرویکردهای نوین آموزشی, دانشجویان, قبل از حضور در بالین, آمادگی لازم جهت انجام صحیح مهارت های بالینی را کسب نمایند, این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش در محیط شبیه سازی شده و فیلم آموزشی بر کسب مهارت اپی زیاتومی دانشجویان مامایی انجام شد.روش بررسی: در این پژوهش مداخله ای کلیه دانشجویان مامایی در شروع ترم 6 به تعداد 30 نفر به طور تصادفی در سه گروه, آموزش در محیط شبیه سازی و فیلم آموزشی و بدون مداخله قرار گرفتند. آموزش, روی مانکن و مولاژ انجام شد. فیلم از این آموزش تهیه و در اختیار هریک از دانشجویان گروه فیلم به طور خودآموز قرار گرفت. نتیجه آزمون عملی, درفهرست وارسی ثبت و داده ها با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد.نتایج: میانگین نمره مهارت کلی دانشجویان در انجام اپی زیاتومی بر اساس کلیه موارد در سه گروه تفاوت آماری معنی داری داشت (p<0.001). اما در مقایسه سه گروه به صورت دوبه دو در کلیه موارد بین گروه آموزش در محیط شبیه سازی شده و فیلم آموزشی تفاوت آماری معنی داری وجود نداشت (p=0.975). سطح مهارت کلی, بر اساس کلیه موارد در گروه بدون مداخله نسبت به دو گروه دیگر کمتر بود.نتیجه گیری: فیلم آموزشی که بر اساس اصول علمی طراحی گردد, به طور خودآموز می تواند به اندازه آموزش توسط متخصص بالینی در محیط شبیه سازی شده بر میزان یادگیری دانشجویان موثر باشد, لذا استفاده از روش های آموزشی فوق در برنامه ریزی آموزش بالینی توصیه می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلانی، زهره، وزیری، سیده فلور، و کوهپایه زاده، جلیل. (1395). مقایسه تاثیر آموزش در محیط شبیه سازی شده با فیلم آموزشی برکسب مهارت اپی زیاتومی دانشجویان مامایی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(1)، 91-99. SID. https://sid.ir/paper/208222/fa

    Vancouver: کپی

    کلانی زهره، وزیری سیده فلور، کوهپایه زاده جلیل. مقایسه تاثیر آموزش در محیط شبیه سازی شده با فیلم آموزشی برکسب مهارت اپی زیاتومی دانشجویان مامایی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(1):91-99. Available from: https://sid.ir/paper/208222/fa

    IEEE: کپی

    زهره کلانی، سیده فلور وزیری، و جلیل کوهپایه زاده، “مقایسه تاثیر آموزش در محیط شبیه سازی شده با فیلم آموزشی برکسب مهارت اپی زیاتومی دانشجویان مامایی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 1، pp. 91–99، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208222/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button