مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان آشنایی و دانش اعضای هیات علمی نسبت به تهیه سوالات امتحانی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 207

چکیده

 مقدمه: با بررسی آگاهی اعضای هیات علمی نسبت به اصول تهیه سوالات امتحانی می توان به دست اندرکاران در بهبود و ارتقای کیفیت آزمون ها در دانشگاه کمک کرد. این مطالعه با هدف بررسی میزان آگاهی اعضای هیات علمی در ارتباط با تهیه سوالات چند گزینه ای در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1393 انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی مقطعی میزان آگاهی 200 نفر از اعضای هیات علمی غیر بالینی در ارتباط با طراحی سوالات چند گزینه ای مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای بود که روایی آن توسط کارشناسان تایید و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.725 تعیین شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی و تحلیلی آنالیز شد.یافته ها: میانگین نمره آشنایی اساتید با اصول تهیه سوالات چند گزینه ای 3.1±17.62از حداکثر 24 و میانگین مجموع نمره دانش اساتید با اصول تهیه سوالات چند گزینه ای 1.7±4.02 از حداکثر 9 بود. آزمونt نشان داد که بین آشنایی اساتید به تفکیک جنس و رتبه علمی, تفاوت معنی دار آماری وجود دارد (p<0.05) . اما بین دانش اساتید به تفکیک جنس و رتبه علمی تفاوت معنی دار آماری مشاهده نشد (p>0.05) .نتیجه گیری: نتایج نشان داد میزان آشنایی و آگاهی اعضای هیات علمی با اصول تهیه سوالات چند گزینه ای در دانشگاه مطلوب نمی باشد. با توجه به اهمیت و نقش آزمون های چند گزینه ای در ارزشیابی دانشجویان و تاثیر گذاری دوره های آموزشی بر ارتقای کیفیت آزمونها برگزاری این دوره ها برای اساتید, توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکورنیا، عبدالحسین، و اسلمی، مریم. (1394). میزان آشنایی و دانش اعضای هیات علمی نسبت به تهیه سوالات امتحانی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10(3)، 199-207. SID. https://sid.ir/paper/208235/fa

    Vancouver: کپی

    شکورنیا عبدالحسین، اسلمی مریم. میزان آشنایی و دانش اعضای هیات علمی نسبت به تهیه سوالات امتحانی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1394؛10(3):199-207. Available from: https://sid.ir/paper/208235/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحسین شکورنیا، و مریم اسلمی، “میزان آشنایی و دانش اعضای هیات علمی نسبت به تهیه سوالات امتحانی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 10، no. 3، pp. 199–207، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208235/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button