مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه استرس های تحصیلی دوران دانشجویی در برقراری ارتباط با بیمار

صفحات

 صفحه شروع 358 | صفحه پایان 366

چکیده

 مقدمه پژوهش حاضر در پی بررسی رابطه استرس های تحصیلی دوران دانشجویی بر شکل گیری ارتباط صحیح با بیمار می باشد روش بررسی تحقیق حاضر از نظر روش, توصیفی است جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز می باشند. در این پژوهش, از پرسشنامه های عوامل استرس زای آموزشی و درسی دوران دانشجویی و مهارت های ارتباطی, استفاده شد پس از بررسی روایی محتوایی, الفای کرونباخ پرسشنامه ها (87/0) و (79/0) محاسبه و سپس داده های حاصل از پرسشنامه ها به روش آماری رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. نتایج مقدار ضریب استاندارد مربوط به متغیرهای استرس محیط اموزشی (363/0-= ß ), استرس فارغ التحصیلی (205/0-= ß ) و استرس شرایط تحصیلی (126/0-= ß ) با برقراری ارتباط با بیمار معنی دار است بنابراین بیشترین مقادیر بتای متغیرهای پیش بین به ترتیب مربوط به استرس محیط آموزشی و پس از آن استرس فارغ التحصیلی و در نهایت شرایط تحصیلی می باشد همچنین اکثر دانشجویان موافق تدریس درس روانشناسی در رشته های تحصیلی پزشکی هستند. نتیجه گیری دانشجویان پزشکی هنگام برخورد با عوامل استرس زای دوران دانشجویی, چنان تحت تاثیر افکارشان قرار می گیرد که نسبت به ارتباط با بیماران و وضعیت بالینی آنان, حساسیت کمتری نشان می دهد یا گاها در تشخیص بیماری دچار اشتباه می شوند لذا پیشنهاد می شود برنامه ریزان, به بازنگری برنامه رسمی آموزش پزشکی ایران که مهارت های روانشناسی در آن گنجانده نشده است, بپردازند همچنین پیشنهاد می گردد مطالعات بیشتری در زمینه مهارت های روانشناسی نظیر مهارت های ارتباطی, کنترل استرس و غیره انجام پذیرد

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، سعید، رستگار، احمد، و صیف، محمدحسن. (1397). بررسی رابطه استرس های تحصیلی دوران دانشجویی در برقراری ارتباط با بیمار. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(4 )، 358-366. SID. https://sid.ir/paper/208258/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی سعید، رستگار احمد، صیف محمدحسن. بررسی رابطه استرس های تحصیلی دوران دانشجویی در برقراری ارتباط با بیمار. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(4 ):358-366. Available from: https://sid.ir/paper/208258/fa

    IEEE: کپی

    سعید طالبی، احمد رستگار، و محمدحسن صیف، “بررسی رابطه استرس های تحصیلی دوران دانشجویی در برقراری ارتباط با بیمار،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 4 ، pp. 358–366، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208258/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button