مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,140
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حرکت بسوی نسل سوم دانشگاه های علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 240 | صفحه پایان 247

چکیده

 مقدمه و اهداف: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از آغاز پیدایش تاکنون ادوار متفاوتی را پشت سر گذاشته اند و مسئولیت هایی بزرگتر را برعهده گرفته اند. در حالیکه در آغاز این موسسات بیشتر مسئولیت آموزش نسل های آتی را فراروی خود داشتند به تدریج پژوهش و تحقیق نیز جزو اجزای لاینفک آنها شد و نسل جدیدی از دانشگاه ها متولد شدند که جدا از کار آموزشی خود به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه های مختلف دانشی نیز روی آوردند لذا هدف از تحقیق حاضر بررسی حرکت بسوی نسل سوم دانشگاه های علوم پزشکی هست. روش بررسی: این تحقیق عنوان می دارد که دانشگاه مدرن از بدو پیدایش, سه نسل مختلف را تجربه کرده است. دانشگاه های مدرن نسل اول, عموماً آموزشی و مبتنی بر فعالیت های تعلیمی, و دانشگاه های نسل دوم, عموماً پژوهشی و مبتنی بر فعالیت های تحقیقاتی بودند. نسل سوم دانشگاه های علوم پزشکی, عموماً مبتنی بر کارآفرین در حوزه علوم پزشکی و حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط پیرامونی هستند لذا روش بررسی در این تحقیق از نوع توصیفی بوده است. یافته ها: در دانشگاه نسل سوم, محور و ماموریت کانونی نظام دانشگاهی, کارآفرین در حوزه علوم پزشکی است. در تمامی گروه های علمی, آموزش کارآفرین در حوزه علوم پزشکی همسو با طبیعت و ویژگی هر گروه علمی و در گروه های فنی مهندسی و پزشکی, آموزش کارآفرین در حوزه علوم پزشکی و توسعه مهارت بر مبنای نیازهای هر گروه و رشته علمی, باید مورد توجه باشد. نتیجه گیری: برای شکل گیری دانشگاه نسل سوم و بهره مندی از مزایا و مواهب این نسل دانشگاهی باید مهارت آموزی دانشجویان, اعضای هیئت علمی, مدیران و کارکنان نظام دانشگاهی در کانون راهبردها و سیاست های نهاد دانشگاه و آموزش عالی قرار گیرد. در این تحقیق, به روش مطالعه اسنادی (مرور پژوهش های موجود در زمینه دانشگاه نسل اول و دوم, با محوریت نسل سوم دانشگاه های علوم پزشکی) ارائه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین زاده، فاطمه، فیروزی، حسین، و سیاه پشت خاچکی، علی. (1396). حرکت بسوی نسل سوم دانشگاه های علوم پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(4 )، 240-247. SID. https://sid.ir/paper/208270/fa

    Vancouver: کپی

    حسین زاده فاطمه، فیروزی حسین، سیاه پشت خاچکی علی. حرکت بسوی نسل سوم دانشگاه های علوم پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1396؛12(4 ):240-247. Available from: https://sid.ir/paper/208270/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حسین زاده، حسین فیروزی، و علی سیاه پشت خاچکی، “حرکت بسوی نسل سوم دانشگاه های علوم پزشکی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 12، no. 4 ، pp. 240–247، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button