Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,108
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,088
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار عاملی و هنجاریابی نسخه فارسی مقیاس اضطراب امتحان کودکان

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 191

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی ساختار عاملی و هنجاریابی نسخه فارسی مقیاس اضطراب کودکان ورن و بنسون انجام شد. 416 نفر (210 پسر و 206 دختر) از دانش آموزان مقطع سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 91-1390 به روش خوشه ای چندمرحله ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. شرکت کنندگان نسخه فارسی مقیاس اضطراب کودکان ورن و بنسون را پر کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب آلفای کرونباخ, تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و آزمون تی مستقل استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 0.85 بدست آمد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی (تحلیل مولفه های اصلی) سه عامل افکار مزاحم, انجام رفتارهای نامرتبط با تکلیف و تمرکز بر واکنش های خودکار را نشان داد. همچنین تحلیل عاملی تاییدی نشان دهنده برازش مدل سه عاملی در نمونه ایرانی بود. با توجه به ساختار عاملی مطلوب این مقیاس می توان از آن برای ارزیابی اضطراب امتحان دانش آموزان پایه های سوم, چهارم و پنجم ابتدایی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی قوزلوجه، احمد، و باعزت، فرشته. (1395). ساختار عاملی و هنجاریابی نسخه فارسی مقیاس اضطراب امتحان کودکان. مطالعات روانشناسی بالینی، 6(24)، 175-191. SID. https://sid.ir/paper/208483/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی قوزلوجه احمد، باعزت فرشته. ساختار عاملی و هنجاریابی نسخه فارسی مقیاس اضطراب امتحان کودکان. مطالعات روانشناسی بالینی[Internet]. 1395؛6(24):175-191. Available from: https://sid.ir/paper/208483/fa

    IEEE: کپی

    احمد احمدی قوزلوجه، و فرشته باعزت، “ساختار عاملی و هنجاریابی نسخه فارسی مقیاس اضطراب امتحان کودکان،” مطالعات روانشناسی بالینی، vol. 6، no. 24، pp. 175–191، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا