مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی: مقایسه اثربخشی و پایداری اثر آن با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 84

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسه اثربخشی و میزان پایداری اثر برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان است. روش تحقیق روش تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با دو گروه آزمایشی و گروه آزمایش بود. نمونه ی پژوهش 54 دانش آموز دارای رفتار پرخطر بود که به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری مقیاس رفتارهای پرخطر زاده محمدی و همکاران بود. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس کاهش معنادار را در میانگین نمره های خطرپذیری دو گروه آزمایش, و نتایج آزمون توکی تفاوت معنادار در نتایج دو گروه را نشان داد. همچنین آزمون t زوجی نشان داد که اثر آموزش ایمن سازی تربیتی- اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی به مدت شش ماه پایدار است. این پایداری در برنامه ایمن سازی در برابر استرس ثابت نشد. یافته ها حاکی از آن است که هر دو برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی و ایمن سازی در برابر استرس را می توان به عنوان گزینه هایی برای کاهش خطرپذیری دانش آموزان در نظر گرفت؛ لیکن برنامه ایمن سازی مبتنی بر آموزه های اسلامی پایداری اثر بیشتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی صدرآباد، افسر، سهرابی، فرامرز، سعدی پور، اسماعیل، دلاور، علی، و خوشنویسان، زهرا. (1395). برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی: مقایسه اثربخشی و پایداری اثر آن با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان. مطالعات روانشناسی بالینی، 7(25)، 57-84. SID. https://sid.ir/paper/208585/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی صدرآباد افسر، سهرابی فرامرز، سعدی پور اسماعیل، دلاور علی، خوشنویسان زهرا. برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی: مقایسه اثربخشی و پایداری اثر آن با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان. مطالعات روانشناسی بالینی[Internet]. 1395؛7(25):57-84. Available from: https://sid.ir/paper/208585/fa

    IEEE: کپی

    افسر خلیلی صدرآباد، فرامرز سهرابی، اسماعیل سعدی پور، علی دلاور، و زهرا خوشنویسان، “برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی: مقایسه اثربخشی و پایداری اثر آن با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان،” مطالعات روانشناسی بالینی، vol. 7، no. 25، pp. 57–84، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button