مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ساختار عاملی، پایایی و روایی پرسشنامه همجوشی فکر (TFI) در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 255

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت همجوشی فکر در تداوم نشانه های اختلال وسواس, این مطالعه برای ارزیابی روایی و پایایی پرسشنامه همجوشی فکر در ایران, انجام گردید. روش: در یک مطالعه توصیفی-مقطعی ابزار سنجش همجوشی فکر موردبررسی قرار گرفت. ابتدا برای استفاده از ابزار از مولف آن اجازه گرفته و سپس به زبان فارسی ترجمه شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کل دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران که 309 نفر از دانشجویان به روش خوشه ایتصادفی چندمرحله ای از بین آن ها انتخاب شدند. برای تحلیل داده ها, از روش آلفای کرونباخ و روشی روایی سازه استفاده شد. نتایج: پایایی پرسشنامه همجوشی فکر با استفاده از روش آلفای کرونباخ و باز آزمایی بافاصله زمانی 50 روزه مورد تحلیل قرار گرفت و ضرایب همبستگی آن به ترتیب 0. 93 و 0. 81 به دست آمد. روایی پرسشنامه همجوشی فکر با استفاده از روش تحلیل عاملی و روایی سازه با اجرای پرسشنامه آمیختگی فکر-عمل برآورد شد. بین پرسشنامه همجوشی فکر و پرسشنامه آمیختگی فکر-عمل ضریب همبستگی مثبت و معنادار (0. 872) در سطح معناداری (P<0/001) به دست آمد. همچنین نتایج تحلیل عامل اکتشافی نشان می دهد که سه عامل آمیختگی فکر-رویداد, آمیختگی فکر-عمل و آمیختگی فکر-شی را برای پرسشنامه همجوشی فکر در کل 75 درصد از واریانس را تبیین می کند. بحث و نتیجه گیری: پرسشنامه همجوشی فکر, ابزاری دارای پایایی و روایی است و می تواند برای سنجش نظریه فراشناخت ولز و همجوشی فکر در جمعیت های بالینی و نرمال استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخی، حسین، و سهرابی، فرامرز. (1398). بررسی ساختار عاملی, پایایی و روایی پرسشنامه همجوشی فکر (TFI) در دانشجویان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 17(1 (پیاپی 32) )، 249-255. SID. https://sid.ir/paper/208794/fa

    Vancouver: کپی

    فرخی حسین، سهرابی فرامرز. بررسی ساختار عاملی, پایایی و روایی پرسشنامه همجوشی فکر (TFI) در دانشجویان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1398؛17(1 (پیاپی 32) ):249-255. Available from: https://sid.ir/paper/208794/fa

    IEEE: کپی

    حسین فرخی، و فرامرز سهرابی، “بررسی ساختار عاملی, پایایی و روایی پرسشنامه همجوشی فکر (TFI) در دانشجویان،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 32) ، pp. 249–255، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button