مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اعتبار و روایی مقیاس کوتاه چندوجهی رضایت مندی از زندگی دانش آموزان(BMSLSS)

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 235

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف وارسی برخی ویژگی های روان سنجی مقیاس کوتاه چندبعدی رضایت مندی از زندگی دانش آموزان در نمونه دانش آموزان ایرانی اجرا شد. روش: جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دو منطقه 8 و 15 شهر تهران تشکیل می دادند که از بین جامعه آماری فوق تعداد 736 نفر به شیوه نمونه گیری خوشه ایچند مرحله ای انتخاب شدند. به منظور بررسی روایی همگرا از مقیاس بهزیستی شخصی-نسخه دانش آموزان (پی. دبلیو. آی.-اس. سی. ), و خرده مقیاس های اضطراب و افسردگی از فرم کوتاه پرسشنامه دس-21 استفاده شد. نتایج: یافته های پژوهش بیانگر آن است که مقیاس یاد شده بر اساس ضریب آلفای کامل (0. 71), و ضریب همبستگی مربوط به بازآزمایی آن (0. 71) دارای اعتبار مناسبی بوده است. تحلیل عاملی اکتشافی حکایت از اشباع مقیاس از یک عامل داشته است و ضرایب همبستگی بدست آمده حاکی از روایی همگرای مقیاس یادشده با مقیاس پی. دبلیو. آی.-اس. سی., و خرده مقیاس های اضطراب و افسردگی از فرم کوتاه پرسشنامه دس-21 می باشد. بحث و نتیجه گیری: مقیاس کوتاه چندبعدی رضایت مندی از زندگی دانش آموزان (بی. ام. اس. ال. اس. اس. ), دارای ویژگی های روان سنجی مناسبی با توجه به محدودیت های روش شناسی مطالعه کنونی بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نائینیان، محمدرضا، خطیبی، سمانه، و ادب دوست، فاطمه سادات. (1398). بررسی اعتبار و روایی مقیاس کوتاه چندوجهی رضایت مندی از زندگی دانش آموزان(BMSLSS). روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 17(1 (پیاپی 32) )، 225-235. SID. https://sid.ir/paper/208797/fa

    Vancouver: کپی

    نائینیان محمدرضا، خطیبی سمانه، ادب دوست فاطمه سادات. بررسی اعتبار و روایی مقیاس کوتاه چندوجهی رضایت مندی از زندگی دانش آموزان(BMSLSS). روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1398؛17(1 (پیاپی 32) ):225-235. Available from: https://sid.ir/paper/208797/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا نائینیان، سمانه خطیبی، و فاطمه سادات ادب دوست، “بررسی اعتبار و روایی مقیاس کوتاه چندوجهی رضایت مندی از زندگی دانش آموزان(BMSLSS)،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 32) ، pp. 225–235، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button