مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,771
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,042
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک دلبستگی مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 458 | صفحه پایان 465

چکیده

 زمینه: یکی از اضطراب های دوران کودکی, اضطراب مدرسه می باشد. در نظریه دلبستگی اضطراب کودک و اختلال های ناشی از آن مبتنی بر اختلال های دلبستگی تعریف می شود. این پژوهش با هدف بررسی رابطه سبک دلبستگی مادر و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی آن ها انجام شد.روش ها: این پژوهش از نوع همبستگی می باشد. نمونه پژوهش با استفاده از تمام شماری 127 دانش آموز پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی شهر شیراز در هر سه پایه اول, دوم و سوم که در سال تحصیلی 88-1387 به تحصیل اشتغال داشتند, به همراه مادران آن ها به دست آمد. برای جمع آوری داده های مربوط به سبک دلبستگی مادر از پرسشنامه سبک دلبستگی بزرگسالان (AAS) (1987) و داده های مربوط به اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی به وسیله آزمون اضطراب مدرسه (SAS-TR) استفاده شد. در این مطالعه از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و همبستگی اسپیرمن استفاده شد.یافته ها: اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی با سبک دلبستگی ایمن در مادران, ارتباط منفی معنادار (P<0.001) و با سبک دلبستگی ناایمن (اجتنابی و دوسوگرا) در مادران, ارتباط مثبت معنادار داست (به ترتیب P=0.031 و P<0.002).نتیجه گیری: سبک دلبستگی مادران بر روی اضطراب مدرسه فرزندان پسر عقب مانده ذهنی آن ها تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، محمد، منصوری، شهاب، زارعی، ابراهیم، قاسمی، خلیل، سلطانی بهرام، سعید، و عرشی، بهار. (1390). رابطه سبک دلبستگی مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، 15(6)، 458-465. SID. https://sid.ir/paper/20979/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری محمد، منصوری شهاب، زارعی ابراهیم، قاسمی خلیل، سلطانی بهرام سعید، عرشی بهار. رابطه سبک دلبستگی مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)[Internet]. 1390؛15(6):458-465. Available from: https://sid.ir/paper/20979/fa

    IEEE: کپی

    محمد طاهری، شهاب منصوری، ابراهیم زارعی، خلیل قاسمی، سعید سلطانی بهرام، و بهار عرشی، “رابطه سبک دلبستگی مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، vol. 15، no. 6، pp. 458–465، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/20979/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا