Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

651
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل توانش کاربردشناختی راهبردهای ابراز قدردانی مدرسان زبان انگلیسی با توجه به مدرک تحصیلی آنها

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 131

چکیده

 فراهم آوردن دانش زبانی به منظور برقراری ارتباطی موثر نمی تواند فقط به آموزش دانش زبانی محدود باشد و در فرایند آموزش زبان توانش کاربردشناختی نیز باید موردتوجه قرار گیرد. ازآنجاکه مسئولیت اصلی تدریس جنبه های کاربردشناسی یک زبان بر عهده ی مدرسان زبان است, توانش و آگاهی کاربردشناختی مدرسان از زبانی که تدریس می کنند اهمیت بسزایی دارد, بااین وجود شرایط لازم برای فراگیری کنش های گفتاری به طرز شایسته ای فراهم نشده است. در این راستا پژوهش حاضر به تحلیل توانش کاربردشناختی مدرسان زبان انگلیسی در استفاده از راهبردهای کنش گفتاری قدردانی به زبان انگلیسی و ارتباط آن با مدرک تحصیلی مدرسان پرداخته است. روش تحقیق در این پژوهش, توصیفی-پیمایشی است. به منظور بررسی راهبردهای قدردانی از پرسش نامه تکمیل گفتمان چنگ استفاده شد. همچنین, پرسش نامه ی قدردانی مکالگ برای ارزیابی شخصیت افراد استفاده گردید. توزیع پرسش نامه به روش تصادفی ساده صورت گرفت که درنهایت تعداد 133 پرسش نامه ی تکمیل شده, جمع آوری شد. پاسخ ها نیز بر اساس الگوی چنگ رمزگذاری گردید. یافته ها نشان داد همه ی راهبردهای هشت گانه ی الگوی چنگ در ابراز قدردانی توسط مدرسان استفاده شده است. دراین بین, راهبرد تشکر دارای بیشترین فراوانی (39.9 درصد) بود. نتایج آزمون کروسکال والیس نشان داد رشته تحصیلی مدرسان در ابراز قدردانی آنها تفاوت معناداری ایجاد نمی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، روح اله، آقاگل زاده، فردوس، و گلفام، ارسلان. (1396). تحلیل توانش کاربردشناختی راهبردهای ابراز قدردانی مدرسان زبان انگلیسی با توجه به مدرک تحصیلی آنها. پژوهش های زبانی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، 8(2 )، 117-131. SID. https://sid.ir/paper/210017/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی روح اله، آقاگل زاده فردوس، گلفام ارسلان. تحلیل توانش کاربردشناختی راهبردهای ابراز قدردانی مدرسان زبان انگلیسی با توجه به مدرک تحصیلی آنها. پژوهش های زبانی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)[Internet]. 1396؛8(2 ):117-131. Available from: https://sid.ir/paper/210017/fa

    IEEE: کپی

    روح اله یعقوبی، فردوس آقاگل زاده، و ارسلان گلفام، “تحلیل توانش کاربردشناختی راهبردهای ابراز قدردانی مدرسان زبان انگلیسی با توجه به مدرک تحصیلی آنها،” پژوهش های زبانی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، vol. 8، no. 2 ، pp. 117–131، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا