مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهبردهای پیشرفت حرفه ای مستمر: الگویی برای موفقیت مدرسان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 334

چکیده

 ارزیابی موفقیت مدرسان در امر آموزش, و استفاده از دانش و تجربه مدرسان حرفه ای که توانایی تشخیص نیازهای زبان آموزان را دارند, در دهه های گذشته, به یکی از مسائل حائز اهمیت تبدیل شده است. پژوهش حاضر, به ارزیابی اهمیت و میزان تأثیر برنامه های پیشرفت حرفه ای, بر موفقیت مدرّسان, براساس دیدگاه دانش آموزان می پردازد. برای این منظور, مدل ساختاری پیشنهاد شد و از نرم افزار SmartPLS و رویکرد کمینة مربعات جزئی معادلات ساختاری برای بررسی آن استفاده شد. برای دستیابی به اهداف پژوهش, 316 مدرس زبان انگلیسی و 828 دانش آموزدر این تحقیق شرکت کردند. یافته ها نشان داد که راهبردهای پیشرفت حرفه ای, رابطة مؤثری با موفقیت مدرسان دارد. سازه های «همکاری» و «به روز رسانی» بیشترین بار را نشان می دهند. سازة «تأمل» به طور متوسط بر «همکاری» تأثیرگذار است. دو سازة «همکاری» و «تأمل» به میزان چشمگیری, تحت تأثیر«به روز رسانی» قراردارند. نتایج تأثیر معنادار سازة «تصمیم گیری» بر «موفقیت مدرسان» را به مثابة عامل پیش بینی کنندة «موفقیت مدرسان» نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی یزدی، مونا، مطلب زاده، خلیل، اشرف، حمید، و بقایی، پوریا. (1397). بررسی راهبردهای پیشرفت حرفه ای مستمر: الگویی برای موفقیت مدرسان زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 8(1 )، 319-334. SID. https://sid.ir/paper/218663/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی یزدی مونا، مطلب زاده خلیل، اشرف حمید، بقایی پوریا. بررسی راهبردهای پیشرفت حرفه ای مستمر: الگویی برای موفقیت مدرسان زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1397؛8(1 ):319-334. Available from: https://sid.ir/paper/218663/fa

    IEEE: کپی

    مونا طباطبایی یزدی، خلیل مطلب زاده، حمید اشرف، و پوریا بقایی، “بررسی راهبردهای پیشرفت حرفه ای مستمر: الگویی برای موفقیت مدرسان زبان انگلیسی،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 8، no. 1 ، pp. 319–334، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button