مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبرد های حل تعارض والد-فرزند مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبرد های حل تعارض والد-فرزند مادران دانش-آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر دبستانی مبتلا به اختلال یادگیری مراجعه کننده به مرکز اختلال های یادگیری شهرستان میبد بود. تعداد 22 نفر از مادران این دانش آموزان با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب و به صورت تصادفی در گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه تعارض والد-فرزند موری ای اشتراس بود. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس همراه با اندازه گیری مکرر مورد تجزیه و تحلیل گرفتند. یافته ها نشان داد که بین میانگین نمرات پس آزمون شرکت کنندگان گروه آزمایش نسبت به گروه گواه تفاوت معنی داری وجود دارد. با توجه به این یافته ها می توان نتیجه گرفت مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد در بهبود راهبردهای حل تعارض والد-فرزند مادران دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری تاثیر مثبت و معنی داری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپور میرصالح، یاسر، اسماعیل بیگی، منیره، و دلاوری، مهدی. (1397). بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبرد های حل تعارض والد-فرزند مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 7(3 (پیاپی 26) )، 77-90. SID. https://sid.ir/paper/210082/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپور میرصالح یاسر، اسماعیل بیگی منیره، دلاوری مهدی. بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبرد های حل تعارض والد-فرزند مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 26) ):77-90. Available from: https://sid.ir/paper/210082/fa

    IEEE: کپی

    یاسر رضاپور میرصالح، منیره اسماعیل بیگی، و مهدی دلاوری، “بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبرد های حل تعارض والد-فرزند مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 3 (پیاپی 26) ، pp. 77–90، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button