Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش موقعیت یابی و تسلط بر نماد بر چگونگی خواندن دانش-آموزان نارساخوان پسر

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 75

چکیده

 مشکل خواندن دارای ابعاد ادراکی, شناختی و زبانی است و تا دوره نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد. مطالعه حاضر با هدف تاثیر آموزش موقعیت یابی و تسلط بر نماد بر عملکرد دانش آموزان نارسا خوان پسر انجام شد. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی شهر رشت بود.در این مطالعه تجربی تعداد 30 دانش آموز پسر نارسا خوان به شیوه تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش 16جلسه انفرادی 30 دقیقه ای تحت آموزش قرار گرفتند. یافته های حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکوا) نشان داد که آموزش روش موقعیت یابی و تسلط بر نماد باعث بهبود خواندن دانش آموزان نارسا خوان می شود. با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت مداخله موقعیت یابی و تسلط بر نماد می تواند در چگونگی خواندن افراد نارسا خوان موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالقادری، ماریه، خدامهری شیجانی، فاطمه، کافی، سیدموسی، فلاحی، مهناز، و خسروجاوید، مهناز. (1396). تاثیر آموزش موقعیت یابی و تسلط بر نماد بر چگونگی خواندن دانش-آموزان نارساخوان پسر. ناتوانی های یادگیری، 7(1 )، 61-75. SID. https://sid.ir/paper/210104/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالقادری ماریه، خدامهری شیجانی فاطمه، کافی سیدموسی، فلاحی مهناز، خسروجاوید مهناز. تاثیر آموزش موقعیت یابی و تسلط بر نماد بر چگونگی خواندن دانش-آموزان نارساخوان پسر. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1396؛7(1 ):61-75. Available from: https://sid.ir/paper/210104/fa

    IEEE: کپی

    ماریه عبدالقادری، فاطمه خدامهری شیجانی، سیدموسی کافی، مهناز فلاحی، و مهناز خسروجاوید، “تاثیر آموزش موقعیت یابی و تسلط بر نماد بر چگونگی خواندن دانش-آموزان نارساخوان پسر،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 1 ، pp. 61–75، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا