مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش دونیمکره مغز بر خودپنداره و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 103

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش دونیمکره مغز بر خودپنداره و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی بود. این پژوهش, آزمایشی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی پسر سال چهارم و پنجم مقطع ابتدایی نسیم شهر استان تهران در سال تحصیلی 93-92 تشکیل دادند. نمونه پژوهش حاضر, شامل 20 دانش آموز مبتلا به نارساخوانی بود که از میان مدارس ابتدایی نسیم شهر و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (10 نفر برای هر گروه) گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون خواندن و تشخیص نارساخوانی کرمی نوری و مرادی, پرسشنامه های خودپنداره برای کودکان پی یرز- هریس و مهارت های اجتماعی ماتسون استفاده شد. گروه آزمایش به مدت 16 جلسه تحت آموزش دونیمکره مغز قرار گرفته و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد آموزش دونیمکره مغز بر خودپنداره و مهارت های اجتماعی تاثیر داشت, به این صورت که منجر به افزایش خودپنداره و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی شد. با توجه به این نتایج, می توان گفت که آموزش دو نیمکره مغز می تواند در جهت آموزش و درمان مبتلایان به اختلال نارساخوانی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نبی دوست، علیرضا، برجعلی، احمد، و استکی، مهناز. (1394). اثربخشی آموزش دونیمکره مغز بر خودپنداره و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری، 4(3 (پیاپی 14))، 90-103. SID. https://sid.ir/paper/210114/fa

    Vancouver: کپی

    نبی دوست علیرضا، برجعلی احمد، استکی مهناز. اثربخشی آموزش دونیمکره مغز بر خودپنداره و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 14)):90-103. Available from: https://sid.ir/paper/210114/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا نبی دوست، احمد برجعلی، و مهناز استکی، “اثربخشی آموزش دونیمکره مغز بر خودپنداره و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 3 (پیاپی 14)، pp. 90–103، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button