مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کاربست روش خودآموزی در درمان اختلال دست خط دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 120

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی کاربست روش خودآموزی در بهبود دست خط دانش آموزان مقطع ابتدایی با اختلال نوشتن انجام شد. بر همین اساس 3 نفر از دانش آموزان ابتدایی با اختلال نوشتن که از سوی مدارس شهرستان مریوان (شامل 2 پسر و 1 دختر) معرفی شده و با استفاده از آزمون های محقق ساخته ی نارسانویسی و نوشتن دارای مشکل های دست خط تشخیص داده شده بودند, به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به روش تک آزمودنی و طرح چند خط پایه ای با استفاده از رفتارهای مختلف یک فرد مورد پژوهش قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات از آزمون هوش وکسلر مقیاس کودکان (WISC-R) و از روش تحلیل نمودار و شاخص اندازه ی اثر جهت تحلیل داده های پژوهش استفاده شد. مداخله ها بر این دانش آموزان در 10 جلسه ی 50 دقیقه ای جهت کاربست روش خودآموزی انجام شد. یافته ها نشان داد که کاربست روش خودآموزی بر بهبود کیفیت دست خط آزمودنی های مورد مطالعه تاثیر داشته است. همچنین روش خودآموزی بر درمان دست خط دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص موثر است و معلمان می توا نند از این روش آموزشی برای بهبود عملکرد نوشتن در این دانش آموزان استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غباری بناب، باقر، نصرتی، فاطمه، و شریفی، سارا. (1395). تاثیر کاربست روش خودآموزی در درمان اختلال دست خط دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری، 6(1 (پیاپی 20))، 100-120. SID. https://sid.ir/paper/210162/fa

    Vancouver: کپی

    غباری بناب باقر، نصرتی فاطمه، شریفی سارا. تاثیر کاربست روش خودآموزی در درمان اختلال دست خط دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1395؛6(1 (پیاپی 20)):100-120. Available from: https://sid.ir/paper/210162/fa

    IEEE: کپی

    باقر غباری بناب، فاطمه نصرتی، و سارا شریفی، “تاثیر کاربست روش خودآموزی در درمان اختلال دست خط دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص،” ناتوانی های یادگیری، vol. 6، no. 1 (پیاپی 20)، pp. 100–120، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210162/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button