مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش گروهی راهبردهای مقابله ای مبتنی بر آموزه های اسلامی بر شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی-های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 132

چکیده

 این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای مقابله ای اسلامی بر میزان شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری در شهرستان اردبیل انجام گرفت. مطالعه حاضر یک مطالعه تجربی است. حجم نمونه 40 نفر بود که از بین والدین کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری شهرستان اردبیل در نظر گرفته شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. جهت گردآوری اطلاعات به صورت پیش آزمون و پس آزمون, از پرسشنامه های شادکامی آکسفورد و مقیاس رضایت از زندگی (SWLS) استفاده شد. آموزش راهبردهای مقابله اسلامی به صورت گروهی, برای گروه آزمایش اجرا شد. بعد از جمع آوری داده ها, نتایج توسط نرم افزار آماری SPSS و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش راهبردهای مقابله ای با تاکید برآموزه های اسلامی در شادکامی ورضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری موثر بوده است. براساس یافته های پژوهش حاضر می توان چنین نتیجه گرفت که آموزش راهبردهای مقابله ای با تاکید بر آموزه های اسلامی می تواند به عنوان یک روش کارآمد جهت بهبود عملکرد خانوادگی, افزایش رضایت از زندگی و شادکامی والدین دارای کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری مورد استفاده گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، علی. (1399). اثربخشی آموزش گروهی راهبردهای مقابله ای مبتنی بر آموزه های اسلامی بر شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی-های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 9(3 )، 111-132. SID. https://sid.ir/paper/210218/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری علی. اثربخشی آموزش گروهی راهبردهای مقابله ای مبتنی بر آموزه های اسلامی بر شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی-های یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1399؛9(3 ):111-132. Available from: https://sid.ir/paper/210218/fa

    IEEE: کپی

    علی غفاری، “اثربخشی آموزش گروهی راهبردهای مقابله ای مبتنی بر آموزه های اسلامی بر شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی-های یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 3 ، pp. 111–132، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210218/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button