Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,262
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,021
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه برای بهبود مهارت های ترکیب عددی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 45

چکیده

 در پژوهش حاضر, اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه بر بهبود مهارت ترکیب های عددی در دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان مبتلا به اختلال ریاضی مورد بررسی قرارگرفت. جامعه آماری همه دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان با اختلال ریاضی در مراکز اختلال یادگیری تهران در سال تحصیلی 95-96 بودند. بدین منظور از میان کلیه دانش آموزان مراکز اختلال یادگیری تهران, 30 دانش آموز به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه قرار گرفتند. آزمون هوش «وکسلر» کودکان WISC-IV و آزمون ترکیب های عددی محقق ساخته اجرا برای هر دو گروه در دو نوبت پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. متغیر مستقل «بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه» در 12 جلسه50 دقیقه ای به صورت انفرادی روی گروه آزمایش اعمال شد. پس آزمون نیز با استفاده از آزمون ترکیب های عددی محقق ساخته به اجرا در آمد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس و نرم افزار SPSS19 تحلیل شد. یافته ها نشان داد بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه سبب بهبود مهارت ترکیب های عددی در دانش آموزان با اختلال ریاضی می شود. از این رو پیشنهاد می شود درباره انواع بازی ها, کاربرد و اهمیت آن ها در یادگیری, آموزش های لازم به معلمین دوره ابتدایی ارایه شود تا نه تنها در زمینه ریاضی, بلکه در سایر دروس مانند خواندن و نوشتن نیز شاهد پیشرفت بیشتر دانش آموزان باشیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده، دازی، سارا، و لطفی، سمیرا. (1399). کاربرد بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه برای بهبود مهارت های ترکیب عددی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 9(3 )، 29-45. SID. https://sid.ir/paper/210220/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده، دازی سارا، لطفی سمیرا. کاربرد بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه برای بهبود مهارت های ترکیب عددی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1399؛9(3 ):29-45. Available from: https://sid.ir/paper/210220/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، سارا دازی، و سمیرا لطفی، “کاربرد بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه برای بهبود مهارت های ترکیب عددی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 3 ، pp. 29–45، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210220/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا