مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روان سنجی نسخه دوم مقیاس های سنجش هوش رینولدز در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه دوم مقیاس های سنجش هوش رینولدز در دانش آموزا پیش-دبستانی شهرستان اسلامشهر با ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش از نوع طرح های روش شناختی و توسعه ای است. نسخه ی دوم مقیاس سنجش هوش رینولدز دارای 8 خرده آزمون (4 خرده آزمون اصلی و 4 خرده آزمون غیر اصلی) است که 5 شاخص هوشبهر و 8 نمره تراز ارائه می کند. پس از ترجمه و تطبیق های لازم و همچنین اجرا در فاز مقدماتی (30 نفر), تحلیل ها در سطح سؤال انجام و سؤالات مرتب شدند. سپس نسخه ی آزمایشی (100 نفر) و نسخه ی نهایی (150 نفر) با روش نمونه گیری هدفمند روی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری اجرا گردید. تحلیل های روان سنجی در حیطه ی اعتبار (تجانس درونی, دونیمه کردن, ضریب ثبات) و روایی ملاک انجام شد. یافته ها نشان می دهد این ابزار در دانش آموزان پیش-دبستان شهرستان اسلامشهر با ناتوانی یادگیری, از مطلوبیت روان سنجی برخوردار است و با توجه به اجرای سریع آن, می توان از آن به عنوان ابزاری قدرتمند و مطمئن برای اهداف غربالگری, شناسایی و پژوهشی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیومرثی، فیروز، شریفی درآمد، پرویز، و کامکاری، کامبیز. (1397). ویژگی های روان سنجی نسخه دوم مقیاس های سنجش هوش رینولدز در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 8(2 (پیاپی 29) )، 76-98. SID. https://sid.ir/paper/210228/fa

    Vancouver: کپی

    کیومرثی فیروز، شریفی درآمد پرویز، کامکاری کامبیز. ویژگی های روان سنجی نسخه دوم مقیاس های سنجش هوش رینولدز در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛8(2 (پیاپی 29) ):76-98. Available from: https://sid.ir/paper/210228/fa

    IEEE: کپی

    فیروز کیومرثی، پرویز شریفی درآمد، و کامبیز کامکاری، “ویژگی های روان سنجی نسخه دوم مقیاس های سنجش هوش رینولدز در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 2 (پیاپی 29) ، pp. 76–98، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button