مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مصرف کالاهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 142

چکیده

 هدف مقاله حاضر بررسی رابطه مصرف کالاهای فرهنگی با رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان است. روش پژوهش از نوع پژوهش همبستگی است. جامعه آماری را شهروندان بین 15 تا 70 سال شهر اصفهان در مناطق چهارده گانه تشکیل دادند که از بین آنها, با کمک روش نمونه گیری طبقه بندی متناسب با حجم و مطابق با فرمول کوکران 400 انتخاب شد. پرسشنامه در دو بخش: بخش اول مولفه های میزان مصرف کالاهای فرهنگی با 6 سوال و بخش دوم شامل پرسشنامه محقق ساخته رفتارهای اجتماعی شهروندان با 38 سوال طراحی شد. پایایی پرسشنامه مصرف کالاهای فرهنگی بر اساس آلفا 0.85 و پایایی پرسشنامه رفتارهای اجتماعی شهروندان 0.82 برآورد گردید. فرضیه های تحقیق به کمک آزمون های آماری همبستگی پیرسون, آزمون تعقیبی و تحلیل واریانس با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شد. یافته ها گویای ضریب همبستگی بین روابط انسانی و میزان استفاده از رادیو (r=0.120 و p=0.018) معنادار بود. همچنین ضریب همبستگی بین رفتارهای اجتماعی شهروندان (r=0.117 و p=0.036) و حفظ میراث فرهنگی (r=0.224 و p=0.001) با میزان مصرف اینترنت معنادار بود. رابطه بین رفتارهای اجتماعی شهروندان (r=0.250 و p=0.001), روابط انسانی (r=0.153 و p=0.003), رعایت قوانین (r=0.246 و p=0.001), حفظ محیط زیست (r=0.150 و p=0.003) و حفظ میراث فرهنگی (r=0.192 و p=0.001) با میزان مطالعه نشریات و مطبوعات معنادار بود. ضریب همبستگی بین حفظ میراث فرهنگی با میزان استفاده از تلفن همراه (r=0.200 و p=0.001) معنادار بود. رابطه بین رفتارهای اجتماعی شهروندان (r=0.158 و p=0.005), روابط انسانی (r=0.232 و p=0.001) و حفظ محیط زیست (r=0.113 و p=0.003) با میزان شرکت در فعالیت های مذهبی - اجتماعی معنادار بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اسماعیلی، رضا، و فهامی، حمید. (1391). رابطه مصرف کالاهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان. مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری)، 2(5)، 121-142. SID. https://sid.ir/paper/210270/fa

Vancouver: کپی

اسماعیلی رضا، فهامی حمید. رابطه مصرف کالاهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان. مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری)[Internet]. 1391؛2(5):121-142. Available from: https://sid.ir/paper/210270/fa

IEEE: کپی

رضا اسماعیلی، و حمید فهامی، “رابطه مصرف کالاهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان،” مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری)، vol. 2، no. 5، pp. 121–142، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210270/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button