مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه کتابداران دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره ی میزان آمادگی آنان برای آموزش مراجعان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی روند تاریخی آموزش مراجعان کتابخانه هاست. هدف دیگر این پژوهش خود ارزیابی کتابداران دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز در باره ی میزان برخورداری آنان از برخی ویژگی های اساسی مورد نیاز برای تدریس است.روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی است که به روش پیمایشی انجام شده است. برای بخش نخست این پژوهش, متون مربوط مطالعه شد. برای بخش دوم از پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 23 سوال استفاده شد. روایی پرسشنامه مورد تایید چهار استاد رشته کتابداری قرار گرفت و پایائی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 0.90 محاسبه شد. جامعه پژوهش شامل کتابداران دو دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است. از 80 پرسشنامه توزیع شده در میان تمام کتابداران دو دانشگاه تعداد 56 پرسشنامه تکمیل شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: نتایج نشان داد که کتابداران دو دانشگاه به طور کل میزان صلاحیت خود را برای آموزش مراجعان «تا اندازه ای» می دانند, و تنها موردی که در حد «زیاد» اعلام شد «لذت بردن از آموزش» می باشد.نتیجه گیری: با توجه به حضور و گسترش روزافزون فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی و لزوم قطعی آموزش مراجعان ضرورت دارد کتابخانه های دانشگاهی نسبت به ارائه آموزش های نظری و عملی و آشنایی کتابداران با اصول و فنون تدریس اقدام نمایند. این کار علاوه بر ایجاد زمینه مساعد تر برای بهره وری بیشتر از منابع و خدمات کتابخانه ها, منزلت اجتماعی کتابداران را نیز ارتقاء خواهد داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهینی، شبنم، طاهرزاده، سیده صدیقه، و بیگدلی، زاهد. (1394). دیدگاه کتابداران دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره ی میزان آمادگی آنان برای آموزش مراجعان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 7(2 (پیاپی 16) )، 59-74. SID. https://sid.ir/paper/211711/fa

    Vancouver: کپی

    شاهینی شبنم، طاهرزاده سیده صدیقه، بیگدلی زاهد. دیدگاه کتابداران دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره ی میزان آمادگی آنان برای آموزش مراجعان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1394؛7(2 (پیاپی 16) ):59-74. Available from: https://sid.ir/paper/211711/fa

    IEEE: کپی

    شبنم شاهینی، سیده صدیقه طاهرزاده، و زاهد بیگدلی، “دیدگاه کتابداران دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره ی میزان آمادگی آنان برای آموزش مراجعان،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 7، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 59–74، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211711/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا