Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,356
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,023
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش ارتباطات کلامی در ایجاد انگیزه بعنوان عاملی تاثیرگذار بر مدل تعالی سازمانی EFQM: مطالعه موردی شرکت شاسی ساز ایران (گروه بهمن)

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 148

چکیده

 امروزه ارتباطات یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در جامعه متمدن بشمار می آید, زیرا از یک سو انسان را به عنوان یک موجود اجتماعی به توسعه و تعالی می رساند و از سوی دیگر باعث بقاء و تداوم حیات سازمان به عنوان یک پدیده اجتماعی می گردد, چنانچه باید گفت, حیات هر سازمانی مرهون ارتباطات اثربخشی است که خود در ایجاد آن دخالت دارد و هیچ سازمانی بدون توسعه شبکه های ارتباطی مناسب نمی تواند در دستیابی به اهداف خود توفیق یابد. در این تحقیق تمرکز ما بر, تاثیر ارتباطات کلامی موجود در سازمان و نقش ان بر, تعالی سازمانها (مدل تعالی سازمانی EFQM) می باشد. در واقع اهمیت ارتباطات در سازمان از این بابت است که با ایجاد ارتباط مناسب, نیروی انسانی از خواسته های مدیریت آگاه می شود و با قرار گرفتن در تعامل می توانند خواسته های خود را نیز به اطلاع مدیران برسانند. در این مقاله برآنیم که با توجه به تقسیم بندی ارتباطات درون سازمان, بر حسب کانال های ارتباطی, نقش و اهمیت ارتباطات کلامی را بر مولفه ایجاد انگیزه در کارکنان به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار بر, تعالی سازمانی را, مورد بررسی قرار دهیم. در نتایج جانبی نیز دریافتیم که؛ ارتباطات کلامی در بین مدیران و کارکنان, به رغم بی اهمیت انگاشته شدن از سوی مدیران, تاثیر بسزائی بر تعالی سازمانی داشته به نوعی که 20.6 درصد کل امتیاز مباحث تعالی سازمانی EFQM, مربوط به ارتباطات کلامی موجود در سازمان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهنگی، علی اکبر، و رحیمی، عطیه. (1391). بررسی نقش ارتباطات کلامی در ایجاد انگیزه بعنوان عاملی تاثیرگذار بر مدل تعالی سازمانی EFQM: مطالعه موردی شرکت شاسی ساز ایران (گروه بهمن). مطالعات رسانه ای، 7(18)، 141-148. SID. https://sid.ir/paper/211863/fa

    Vancouver: کپی

    فرهنگی علی اکبر، رحیمی عطیه. بررسی نقش ارتباطات کلامی در ایجاد انگیزه بعنوان عاملی تاثیرگذار بر مدل تعالی سازمانی EFQM: مطالعه موردی شرکت شاسی ساز ایران (گروه بهمن). مطالعات رسانه ای[Internet]. 1391؛7(18):141-148. Available from: https://sid.ir/paper/211863/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر فرهنگی، و عطیه رحیمی، “بررسی نقش ارتباطات کلامی در ایجاد انگیزه بعنوان عاملی تاثیرگذار بر مدل تعالی سازمانی EFQM: مطالعه موردی شرکت شاسی ساز ایران (گروه بهمن)،” مطالعات رسانه ای، vol. 7، no. 18، pp. 141–148، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا