مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه متون اخبار تلویزیونی با رسانه های مکتوب

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 202

چکیده

 از سال 1954 که شبکه بی بی سی, اولین اخبار تلویزیونی خود را با استفاده از صدای گوینده به همراه نمایش عکس, نقشه و شرح عکسها در جملات کوتاهی پخش کرد, ژورنالیسم تلویزیونی فراز و نشیبهای فراوانی را پشت سر گذاشته است. پیشرفتهایی که باید آنرا حاصل نوآوریها, هوش و ذکاوت فعالین این میدان دانست.هرچند ژورنالیسم تلویزیونی در ایران قدمتی 45 ساله دارد, اما به دلایلی چون: بومی نبودن تکنولوژی, ضعف بدنه کارشناسی, عدم توجه به مبانی و ابزارهای رسانه های نوین و ..., در این زمینه دچار نوعی عقب ماندگی تاریخی هستیم. حال به اعتقاد کارشناسان برای پیشی گرفتن در میدان پر رقیب رسانه ای امروز, باید در عرصه های تعاریف و تئوریها, تشکیلات و سیستمها, تکنولوژی و تجهیزات, همچنین قالبها, سبکها و شیوه های تولید, به فکر ایجاد تحول باشیم. در این مقاله تحقیقی که به روشهای اسنادی, کیفی و مشاهده به رشته تحریر در آمده است, ما در چارچوب قالبها و سبکها, به بحث و بررسی در مورد چگونگی متون اخبار تلویزیونی و مقایسه آن با سایر رسانه های مکتوب می پردازیم.در انتها نتیجه گیری می کنیم که ابزارها و روش انتقال مفاهیم مورد نظر گردانندگان اخبار تلویزیونی با سایر رسانه های مکتوب متفاوت بوده و این مهم به عهده انواع تولیدات و قالبهای متنوع دیداری و شنیداری و مبتنی بر متونی با ویژگیهای خاصی است که می تواند در فراگرد انتقال و تاثیرگذاری پیام بر مخاطب, نقش کلیدی ایفا نماید. بطوریکه نگارش اخبار تلویزیونی را می توان, هنر نوشتن برای تصویر نامید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، محمد. (1390). مقایسه متون اخبار تلویزیونی با رسانه های مکتوب. مطالعات رسانه ای، 6(12)، 175-202. SID. https://sid.ir/paper/212087/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی محمد. مقایسه متون اخبار تلویزیونی با رسانه های مکتوب. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1390؛6(12):175-202. Available from: https://sid.ir/paper/212087/fa

    IEEE: کپی

    محمد طالبی، “مقایسه متون اخبار تلویزیونی با رسانه های مکتوب،” مطالعات رسانه ای، vol. 6، no. 12، pp. 175–202، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button