مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 118

چکیده

 تبلیغات دارای کارکردهای مثبتی در جامعه است و با استفاده از دانش نشانه شناسی می توان این کارکردها را ارتقا بخشید. این تحقیق سعی دارد نقاط قوت و ضعف آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایرانی را در مقایسه با آگهی های غیر ایرانی نشان دهد. این مقاله از تحلیل کیفی با رویکرد نشانه شناسی استفاده می کند و سپس با استفاده از روش تطبیقی به مقایسه آگهی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای می پردازد. جامعه تحقیق, آگهی های تلویزیونی پخش شده از تلویزیون ایران و شبکه های ماهواره ای است و نمونه گیری با روش خوشه ای انجام شده است. آنچه در این تحقیق به آن رسیده ایم این است که, بازنمود نقش زن در تبلیغات ایرانی بیشتر کلیشه ای است. از روی نشانه های جنسیتی و سن مخاطب, می توان مخاطب هدف و تصمیم گیرنده اصلی در خرید محصول و خدمات را شناسایی کرد. در آگهی های ایرانی مردان بیشترین نقش را دارند در حالیکه در آگهی های شبکه های ماهواره ای زنان بیشترین نقش را دارند, نوجوانان در تبلیغات ایرانی حضور ندارند. انتقال پیام بیشتر از طریق ارتباط کلامی صورت می گیرد و به نشانه های تصویری و حرکت دوربین کمتر توجه می شود, با توجه به نیاز روزافزون به افزایش کیفی تبلیغات در کشور به نظر می رسد توجه به نشانه شناسی, بخصوص استفاده از نشانه های تصویری می تواند به رشد صنعت تبلیغات به عنوان یک صنعت ارتباطی منجر شود .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، محسن. (1390). مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای. مطالعات رسانه ای، 6(12)، 93-118. SID. https://sid.ir/paper/212092/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی محسن. مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1390؛6(12):93-118. Available from: https://sid.ir/paper/212092/fa

    IEEE: کپی

    محسن فرامرزی، “مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای،” مطالعات رسانه ای، vol. 6، no. 12، pp. 93–118، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button