مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوشه بندی فروشگاه های آنلاین از نگاه تامین کننده با کمک بهینه یابی تعداد خوشه ها در الگوریتم دو مرحله ای SOM

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 134

چکیده

 با گسترش فناوری اطلاعات و ظهور بازارهای مجازی, برنامه ریزی و تحلیل این بازارها و اجزای آنها به اولویت سازمان های ذی نفع تبدیل شده است. یکی از مهم ترین بازارهای مجازی کنونی در کشور, بازار فروش آنلاین خدمات شارژ اپراتورهای مختلف تلفن همراه در قالب فروشگاه های اینترنتی است. با توجه به تعداد انبوه و در حال رشد این فروشگاه ها, دسته بندی آنها از دید تامین کننده به منظور ارائه امتیازات و آینده نگری در همکاری ضروری است. در این پژوهش, با استفاده از داده های یکی از مهم ترین تامین کنندگان این محصولات, قریب به سه هزار فروشگاه مجازی مورد تحلیل قرار گرفته و بر اساس شاخص های مورد نظر تامین کننده خوشه بندی شده است. فرآیند خوشه بندی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی SOM و در قالب روش دو مرحله ای آن با الگوریتم k-means انجام شده است که تحلیل خوشه های حاصل از شبکه عصبی را تسهیل می کند. اگرچه به منظور تعیین بهترین تعداد خوشه ها, شاخص های اعتبارسنجی مختلفی گسترش پیدا کرده است اما در این پژوهش با ترکیب روش تصمیم گیری چندشاخصه در مدل و تجمیع شاخص های مختلف, به ارائه یک مدل بهینه یابی با رویکرد جبرانی نسبت به شاخص ها پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فائضی راد، محمدعلی، و پویا، علیرضا. (1395). خوشه بندی فروشگاه های آنلاین از نگاه تامین کننده با کمک بهینه یابی تعداد خوشه ها در الگوریتم دو مرحله ای SOM. مطالعات مدیریت صنعتی، 14(43 )، 109-134. SID. https://sid.ir/paper/213234/fa

    Vancouver: کپی

    فائضی راد محمدعلی، پویا علیرضا. خوشه بندی فروشگاه های آنلاین از نگاه تامین کننده با کمک بهینه یابی تعداد خوشه ها در الگوریتم دو مرحله ای SOM. مطالعات مدیریت صنعتی[Internet]. 1395؛14(43 ):109-134. Available from: https://sid.ir/paper/213234/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی فائضی راد، و علیرضا پویا، “خوشه بندی فروشگاه های آنلاین از نگاه تامین کننده با کمک بهینه یابی تعداد خوشه ها در الگوریتم دو مرحله ای SOM،” مطالعات مدیریت صنعتی، vol. 14، no. 43 ، pp. 109–134، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button