مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش مخاطبان درباره تاثیر پیام های سلامت تلویزیون

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 187

چکیده

 طراحی پیام های سلامت مقوله ای میان رشته ای است که از حوزه ارتباطات سلامت و مطالعه های نوین ارتباطات و آموزش بهداشت نشئت گرفته است. آنچه در این مقاله بدان پرداخته ایم, بررسی میزان تاثیر پیام های سلامت بر مخاطبان تلویزیون است. پرسش مهم مقاله این است که چگونه رسانه ای مانند تلویزیون از طریق تولید و پخش پیام ها و اطلاعات سلامت محور, منجر به تغییر رفتار در فرد می شود؟ به این اعتبار, حوزه مربوط به تاثیر پیام در این پژوهش, رفتار مخاطبان است.پیام های سلامت در این پژوهش به پیام هایی اطلاق می شوند که مستقیم یا غیرمستقیم (در قالب فیلم ها, سریال ها و سایر برنامه های تلویزیون) به بحث سلامت فردی و اجتماعی مردم از جمله: سبک زندگی سالم, پیشگیری و یا درمان بیماری ها می پردازند.برای سنجش تاثیر این دسته از پیام ها بر مخاطبان, نمونه آماری را با حجم 600 نفر از میان شهروندان بالای 15 سال تهرانی انتخاب کرده ایم. روش این پژوهش پیمایش است. از مهم ترین یافته های پژوهش این است که پیام های سلامت تلویزیون برای تغییر رفتار در فرد کافی نیستند و ارتباطات میان فردی نقش مکمل را برای پیام های رسانه ای دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانیکی، هادی، و راثی تهرانی، حبیب. (1390). بررسی نگرش مخاطبان درباره تاثیر پیام های سلامت تلویزیون. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 12(15 (مسلسل 47))، 151-187. SID. https://sid.ir/paper/213402/fa

    Vancouver: کپی

    خانیکی هادی، راثی تهرانی حبیب. بررسی نگرش مخاطبان درباره تاثیر پیام های سلامت تلویزیون. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1390؛12(15 (مسلسل 47)):151-187. Available from: https://sid.ir/paper/213402/fa

    IEEE: کپی

    هادی خانیکی، و حبیب راثی تهرانی، “بررسی نگرش مخاطبان درباره تاثیر پیام های سلامت تلویزیون،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 12، no. 15 (مسلسل 47)، pp. 151–187، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213402/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button