مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش مخاطبان درباره استفاده از جذبه های مختلف در طراحی پیام های سلامت تلویزیون

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 93

چکیده

 طراحی پیام های سلامت مقوله ای میان رشته ای است که از حوزه ارتباطات سلامت و مطالعه های نوین ارتباطات و آموزش بهداشت نشأت گرفته است. آن چه در این مقاله بدان پرداخته ایم, بررسی میزان تاثیر جذبه های مختلف استفاده شده در پیام های سلامت از دیدگاه و نگرش مخاطبان تلویزیون است. پرسش مهم مقاله این است که چگونه رسانه ای مانند تلویزیون از طریق ارائه پیام های سلامت محور, به تغییر رفتار در فرد منجر می شود؟ به این اعتبار, حوزه مربوط به تاثیر جذبه های مختلف استفاده شده در طراحی یک پیام, در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است.پیام های سلامت در این پژوهش به پیام هایی اطلاق می شوند که مستقیم یا غیرمستقیم به بحث سلامت فردی و اجتماعی مردم از جمله: سبک زندگی سالم, پیشگیری و یا درمان بیماری ها می پردازند. استفاده از جذبه ها هم شامل پیام هایی با جذبه های مثبت, جذبه های منفی یا ترس, جذبه های چندگانه و مسیرهای سه گانه کنترل ترس و کنترل خطر می شود.برای سنجش تاثیر این دسته از پیام ها بر مخاطبان, نمونه آماری با حجم 600 نفر از میان شهروندان بالای 15 سال تهرانی انتخاب شده است. روش این پژوهش پیمایش است. از مهم ترین یافته های پژوهش این است که پیام های سلامت تلویزیون برای تغییر رفتار در فرد کافی نیستند و ارتباطات میان فردی نقش مکمل را برای پیام های رسانه ای دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابوطالب جولا، سارا، و راثی تهرانی، حبیب. (1392). بررسی نگرش مخاطبان درباره استفاده از جذبه های مختلف در طراحی پیام های سلامت تلویزیون. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، 2(2)، 67-93. SID. https://sid.ir/paper/246568/fa

    Vancouver: کپی

    ابوطالب جولا سارا، راثی تهرانی حبیب. بررسی نگرش مخاطبان درباره استفاده از جذبه های مختلف در طراحی پیام های سلامت تلویزیون. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی[Internet]. 1392؛2(2):67-93. Available from: https://sid.ir/paper/246568/fa

    IEEE: کپی

    سارا ابوطالب جولا، و حبیب راثی تهرانی، “بررسی نگرش مخاطبان درباره استفاده از جذبه های مختلف در طراحی پیام های سلامت تلویزیون،” مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، vol. 2، no. 2، pp. 67–93، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246568/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button