مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش مخاطبان قائم شهری به شبکه های تلویزیونی ماهواره ای

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 156

چکیده

 مخاطب هدف هر کوشش رسانه ای است و باید نخست ترغیب و سپس قانع شود که رسانه در خصوص علاقه و نیاز او پیام می دهد, هدف اساسی مقاله حاضر مطالعه مهمترین نیازهای رسانه ای مخاطبان در استفاده از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است. برای این منظور 458 نفر از شهروندان قائم شهری که بیننده شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بودند به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع پیمایشی است و تکنیک جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته است. داده ها با استفاده از روش های آماری ناپارامتریک مورد پردازش قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند که پاسخگویان بیشتر از برنامه های ماهواره که جنبه سرگرمی و یادگیری داشته استفاده می کنند. همچنین بین انواع نیازهای مخاطبان تفاوت وجود داشته و ترتیب اهمیت این نیازها عبارت اند از: عاطفی, شناختی, اجتماعی و سیاسی, طبق یافته های توصیفی بیشتر مخاطبان در شب ها به تماشای ماهواره می پردازند و میزان مصرف ماهواره در مخاطبان با تحصیلات پایین بیشتر و با افزایش سطح تحصیلات کاهش می یابد, همچنین میزان استفاده از ماهواره در زنان بیشتر از مردان بود, به گونه ای که زنان به طور میانگین 3.5 ساعت و مردان 2.5 ساعت در طول شبانه روز وقت صرف تماشای شبکه های ماهواره ای می کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متانی، مهرداد، حسن زاده، رمضان، و فرهنگی، علی اکبر. (1392). نگرش مخاطبان قائم شهری به شبکه های تلویزیونی ماهواره ای. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 14(21 (مسلسل 53))، 129-156. SID. https://sid.ir/paper/213544/fa

    Vancouver: کپی

    متانی مهرداد، حسن زاده رمضان، فرهنگی علی اکبر. نگرش مخاطبان قائم شهری به شبکه های تلویزیونی ماهواره ای. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1392؛14(21 (مسلسل 53)):129-156. Available from: https://sid.ir/paper/213544/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد متانی، رمضان حسن زاده، و علی اکبر فرهنگی، “نگرش مخاطبان قائم شهری به شبکه های تلویزیونی ماهواره ای،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 14، no. 21 (مسلسل 53)، pp. 129–156، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button