مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغ امروزین

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 144

چکیده

 امروزه ارتباطات و تبلیغات مهم ترین بستر انتقال و ترویج فکر, فرهنگ, ارزش ها و هرگونه پیام به دیگران است و همه مذاهب, مکاتب و ملل از رهگذر رسانه های گوناگون, سعی در تبلیغ همه جانبه مرام خویش دارند. در روزگار کنونی تقابل نظام سلطه جهانی با فرهنگ حق محور و توحیدی اسلام بیش از هر زمان تبلور یافته و صف مؤمنان و مستکبران را به روشنی جدا ساخته است. آیات حیات بخش قرآن به عنوان تکیه گاه جبهه توحیدی, مشحون از روش ها و تجربه های دعوت و ترویج انبیا و اولیاست و آبشخور جبهه استکباری, کیدها و مکرهای شیطانی است.در مقال, حاضر, با تکیه بر روش استناد به متون و دیدگاه ها, ضمن مرور و مقایسه روش های تبلیغی دو جبهه روشن می شود که مهم ترین ویژگی روش های تبلیغ قرآنی در مقام اجرا, پایبندی به ارزش ها و حقایق و جامع نگری و توجه به همه ابعاد حیات انسانی و پیشتازی اسوه ها در عمل و در عرصه دستاوردها, تأثیر پایدار و شورآفرینی و ایمان زایی است, در حالی که روش های تبلیغ سیاسی, اقتصادی و اجتماعی, در جهان امروز به خاطر عدم پایبندی به حق و حقیقت, عدم انطباق قول و فعل, معنویت گریزی و استفاده از وسایل مشروع و نامشروع ـ علی رغم توانایی ایجاد هیجان ها و انگیزش های زودگذر وجریان سازی مقطعی ـ قادر به تأثیرگذاری درازمدت و ایمان آفرینی و ایجاد امید پایدار به سعادت و فلاح در انسان ها نیستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی مقدم، مصطفی. (1391). مقایسه شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغ امروزین. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 13(18 (مسلسل 50))، 113-144. SID. https://sid.ir/paper/213608/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی مقدم مصطفی. مقایسه شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغ امروزین. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1391؛13(18 (مسلسل 50)):113-144. Available from: https://sid.ir/paper/213608/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی عباسی مقدم، “مقایسه شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغ امروزین،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 13، no. 18 (مسلسل 50)، pp. 113–144، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button