مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آموزش غیر خطی بر عملکرد سرویس بک هند کوتاه بدمینتون

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین اثرگذاری روش آموزش غیرخطی در اثربخشی حرکت و اکتساب مهارت سرویس کوتاه بک هند بدمینتون بود. 14 شرکت کننده (میانگین 64/19 و انحراف استاندارد 74/0 سال) سرویس کوتاه بدمینتون را با استفاده از دو روش آموزش خطی و غیرخطی آموزش دیدند. روش خطی بر پایه روش های سنتی و مرسوم و در مقابل روش غیر خطی بر گرفته از پویایی های بوم شناختی با استفاده از قیود تکلیف (قوانین مربوط به فعالیت و تجهیزات) طرح ریزی و اجرا شد. دقت اجرای سرویس کوتاه بک هند و متغیرهای کینماتیکی برای تحلیل های بعدی انتخاب شدند. از آزمون کواریانس برای سنجش اثر متغیر مستقل بر دقت اجرا و از تحلیل کلاستر برای سنجش دیجنریسی, استفاده شد. علی رغم پیشرفت هر دو گروه نسبت به پیش آزمون, تفاوتی در نمرات دقت اجرای سرویس بین گروه ها وجود نداشت (767/0=p). همچنین افراد گروه غیرخطی, تعداد خوشه های بیشتری نسبت به گروه خطی ایجاد کردند. براساس نتایج به دست آمده, رویکرد غیرخطی در دستیابی به اهداف تکلیف همپای گروه خطی بود, اما به دلیل محور قرار دادن, پردازش ناهوشیار, تفاوت های فردی و نیازهای ویژه تکلیف اثربخشی آن بیشتر است. همچنین ظهور دیجنریسی از سوی گروه غیرخطی مشخص شد. توجه به مقوله هایی چون ماهیت تکلبف و نیازهای آن, تفاوت های فردی و همچنین طراحی دقیق تر فراهم سازها می تواند رویکرد غیرخطی را غنی تر سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدکاظم، یاعلی، رسول، بهرام، عباس، و عباسی، علی. (1398). اثر آموزش غیر خطی بر عملکرد سرویس بک هند کوتاه بدمینتون. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 9 (پیاپی 18)(18 (پیاپی 34) )، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/213834/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدکاظم، یاعلی رسول، بهرام عباس، عباسی علی. اثر آموزش غیر خطی بر عملکرد سرویس بک هند کوتاه بدمینتون. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1398؛9 (پیاپی 18)(18 (پیاپی 34) ):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/213834/fa

    IEEE: کپی

    سیدکاظم موسوی، رسول یاعلی، عباس بهرام، و علی عباسی، “اثر آموزش غیر خطی بر عملکرد سرویس بک هند کوتاه بدمینتون،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 9 (پیاپی 18)، no. 18 (پیاپی 34) ، pp. 1–16، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button