مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

690
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش غیرخطی بر ظهور الگوهای هماهنگی در سرویس بک هند کوتاه بدمینتون

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 124

چکیده

 براساس نظریه پویایی های بوم شناختی و رویکرد غیرخطی برخاسته از آن, یادگیرنده باید برای کشف راه حل های حرکتی که متناسب خودش هستند, تشویق شود. هدف از انجام پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی رویکرد آموزش غیرخطی بر یادگیری سرویس بک هندکوتاه بدمینتون است؛ براین اساس, 14 نفر به صورت تصادفی به دو گروه خطی و غیرخطی تقسیم شدند. رویکرد خطی را براساس دیدگاه سنتی و مرسوم و رویکرد غیرخطی را با بهره گیری از نظریه پویایی های بوم شناختی طرح ریزی و اجرا کردیم. متغیرهای دقت اجرا, الگوی معیار و متغیرهای کینماتیکی محاسبه شدند. یافته ها نشان داد که دقت اجرا و الگوی معیار بین هر دو گروه تفاوت معنادار نداشت, اما گروه غیرخطی خوشه های بیشتری را در هر دو مرحله پس آزمون و یادداری نشان دادند که به معنی وجود دیجنریسی است. براساس یافته های پژوهش, رویکرد آموزش غیرخطی در رسیدن به نتایج تکلیف و خلق الگوهای حرکتی متنوع و متناسب با ویژگی های یادگیرندگان موثر است, اما ظهور الگوهای اختصاصی به عواملی چون ماهیت تکلیف, هدف و انگیزه یادگیرنده بستگی دارد؛ بنابراین, طراحی دقیق فراهم سازها می تواند نتایج بهتری را فراهم کند که برای یادگیرنده و تکلیف مناسب تر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدکاظم، یاعلی، رسول، بهرام، عباس، و عباسی، علی. (1399). مقایسه تاثیر آموزش غیرخطی بر ظهور الگوهای هماهنگی در سرویس بک هند کوتاه بدمینتون. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 12(39 )، 107-124. SID. https://sid.ir/paper/376433/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدکاظم، یاعلی رسول، بهرام عباس، عباسی علی. مقایسه تاثیر آموزش غیرخطی بر ظهور الگوهای هماهنگی در سرویس بک هند کوتاه بدمینتون. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1399؛12(39 ):107-124. Available from: https://sid.ir/paper/376433/fa

    IEEE: کپی

    سیدکاظم موسوی، رسول یاعلی، عباس بهرام، و علی عباسی، “مقایسه تاثیر آموزش غیرخطی بر ظهور الگوهای هماهنگی در سرویس بک هند کوتاه بدمینتون،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 12، no. 39 ، pp. 107–124، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376433/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا