مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی چند خط پایه از نقاشی درمانی بر کاهش علایم پرخاشگری کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 تشخیص و درمان مشکلات رفتاری-هیجانی کودکان در سال های پیش دبستانی امکان بهبود آن را افزایش می دهد. یکی از شایع ترین مشکلات رفتاری کودکان خردسال که موجب مراجعه به مراکز بهداشت روانی می گردد, پرخاشگری است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی نقاشی درمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی می باشد. در این تحقیق از طرح چند خط پایه ای تک آزمودنی استفاده شد. در طرح مذکور مشاهده یا اندازه گیری را در فواصل زمانی در مورد یک واحد که ممکن است فرد یا گروهی از افراد باشد, به کار برده شد. مرحله اول این طرح (A) که خط پایه و مرحله دوم (B), مرحله مداخله است. پس از اتمام مرحله مداخله, مرحله پیگیری انجام می شود و نتایج مشاهدات این مرحله به دنبال مرحله دوم رسم می شود. آزمودنی های تحقیق حاضر را 5 کودک پرخاشگر از مراکز پیش دبستانی تشکیل می دادند که آزمودنی ها 4 پسر و 1 دختر بودند. در تحلیل داده های پژوهش, از تحلیل دیداری و ترسیم نمودار استفاده شد. در تحلیل دیداری, تغییرات حاصل از مداخله بر اساس سطح, روند و تغییرپذیری مشاهدات, بررسی و تفسیر شد. نتایج به دست آمده از میانگین کل کودکان در مرحله خط پایه, مداخله, و پیگیری و نیز اندازه اثر مشاهده شده برای کل کودکان و نتایج تحلیل دیداری, نشان داد که نقاشی درمانی اثر بالایی بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی داشته است. بنابراین, نقاشی درمانی بر کاهش علایم پرخاشگری کودکان پیش دبستانی تاثیر داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واحدی، شهرام، و صادق پور، نرگس. (1395). ارزیابی چند خط پایه از نقاشی درمانی بر کاهش علایم پرخاشگری کودکان پیش دبستانی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، 7(25 )، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/213937/fa

    Vancouver: کپی

    واحدی شهرام، صادق پور نرگس. ارزیابی چند خط پایه از نقاشی درمانی بر کاهش علایم پرخاشگری کودکان پیش دبستانی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)[Internet]. 1395؛7(25 ):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/213937/fa

    IEEE: کپی

    شهرام واحدی، و نرگس صادق پور، “ارزیابی چند خط پایه از نقاشی درمانی بر کاهش علایم پرخاشگری کودکان پیش دبستانی،” فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، vol. 7، no. 25 ، pp. 1–21، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button