مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل علی فرسودگی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای خودکارآمدی در دانشجویان دوره ی کارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تدوین مدل علی فرسودگی تحصیلی بر اساس متغیرهای حمایت اجتماعی و کمال گرایی ناسازگارانه و با نقش میانجی گری خودکارآمدی در دانشجویان دوره کارشناسی بود. جامعه آماری پژوهش, عبارت از کلیه دانشجویان دوره ی کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز, و گروه نمونه تحقیق 493 (139 پسر, و 354 دختر) دانشجوی دوره ی کارشناسی بود که به صورت تصادفی از جامعه آماری مورد نظر انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های فرسودگی تحصیلی مسلش نسخه دانشجویان (2002), حمایت اجتماعی ملکی, دمارای و الیوت (2000), کمال گرایی استابر (2007) و خودکارآمدی عمومی شرر (1982) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها, به روش تحلیل مسیر نشان داد که حمایت همکلاسان و کمال گرایی ناسازگارانه هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم (از طریق خودکارآمدی) فرسودگی تحصیلی را تحت تاثیر قرار می دهند. به طور کلی سهم اثرات مستقیم و غیرمستقیم مدل و درصد واریانس تبیین شده فرسودگی تحصیلی در مدل برابر با 0.27 بود. تمامی شاخص های تعیین اعتبار مدل شامل شاخص هنجار شده مجذور کای, شاخص نیکویی برازش تعدیل یافته, شاخص برازندگی هنجارشده, شاخص برازندگی تطبیقی, شاخص توکر- لویس و جذر میانگین مجذورات خطای تقریب حکایت از مناسبت و کفایت مدل نهایی داشت. تبیین های مربوط به فرضیات و تلویحات نتایج به منظور مقابله با فرسودگی تحصیلی مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلسفی نژاد، محمدرضا، عزیزی ابرقویی، محسن، ابراهیمی قوام آبادی، صغری، و درتاج، فریبرز. (1394). تدوین مدل علی فرسودگی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای خودکارآمدی در دانشجویان دوره ی کارشناسی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، 6(24 )، 1-27. SID. https://sid.ir/paper/214038/fa

    Vancouver: کپی

    فلسفی نژاد محمدرضا، عزیزی ابرقویی محسن، ابراهیمی قوام آبادی صغری، درتاج فریبرز. تدوین مدل علی فرسودگی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای خودکارآمدی در دانشجویان دوره ی کارشناسی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)[Internet]. 1394؛6(24 ):1-27. Available from: https://sid.ir/paper/214038/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا فلسفی نژاد، محسن عزیزی ابرقویی، صغری ابراهیمی قوام آبادی، و فریبرز درتاج، “تدوین مدل علی فرسودگی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای خودکارآمدی در دانشجویان دوره ی کارشناسی،” فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، vol. 6، no. 24 ، pp. 1–27، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214038/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button