مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش با استفاده از بحث گروهی بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان دختران نوجوان دانش آموز منطقه 6 تهران

صفحات

 صفحه شروع 246 | صفحه پایان 255

چکیده

 سلامت کودکان و نوجوانان اولویت اصلی همه کشورهاست زیرا آینده هر کشور به سلامت آنان متکی است. این در حالی است که حدود یک پنجم از کودکان و نوجوانان دنیا از اختلالات خفیف تا شدید روانی رنج می برند. هدف این مطالعه تعیین تاثیر آموزش سلامت روان با استفاده از بحث گروهی, بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده در دختران نوجوان دانش آموز در منطقه 6 شهر تهران است. در این مطالعه نیمه تجربی از نوع قبل و بعد, جامعه مورد پژوهش دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی دولتی در منطقه 6 شهر تهران بودند. تعداد نمونه 53 نفر بود که به روش خوشه ای انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات چک لیست محقق ساخته بود که اعتبار و پایایی آن بررسی شد. دانش آموزان به مدت یازده جلسه یک ساعته به روش بحث گروهی و کار عملی در گروه, مورد آموزش قرار گرفتند و نمونه ها طی دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته های بدست آمده نشان می دهد میانگین امتیاز رفتارهای پیشگیری کننده در مرحله قبل از مداخله آموزشی 44.5 (SD=7.95) و در مرحله بعد 52.7 (SD=8.78) بدست آمد و آزمون تی تست زوجی اختلاف معنی داری را میان این میانگین ها نشان داد (P<0.001). در نهایت چنین نتیجه گیری می شود که مداخله آموزشی برنامه ریزی شده با روش بحث گروهی در زمینه سلامت روان بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده در نوجوانان دختر موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلحی، مهناز، صادقی، آزاده، و رودباری، مسعود. (1391). تاثیر آموزش با استفاده از بحث گروهی بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان دختران نوجوان دانش آموز منطقه 6 تهران. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 2(2)، 246-255. SID. https://sid.ir/paper/214431/fa

    Vancouver: کپی

    صلحی مهناز، صادقی آزاده، رودباری مسعود. تاثیر آموزش با استفاده از بحث گروهی بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان دختران نوجوان دانش آموز منطقه 6 تهران. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1391؛2(2):246-255. Available from: https://sid.ir/paper/214431/fa

    IEEE: کپی

    مهناز صلحی، آزاده صادقی، و مسعود رودباری، “تاثیر آموزش با استفاده از بحث گروهی بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان دختران نوجوان دانش آموز منطقه 6 تهران،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 2، no. 2، pp. 246–255، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button