مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری مادام العمر

صفحات

 صفحه شروع 300 | صفحه پایان 309

چکیده

 مقدمه: در معنای گسترده یادگیری مادام العمر فرآیندی چند بعدی تصور می شود که علاوه بر منافع اقتصادی و اجتماعی, موجب رشد و توسعه شخصی هم می شود. این تحقیق با هدف بررسی نگرش دانشجویان علوم پزشکی نسبت به یادگیری مادام العمر در دانشگاه تبریز در سال تحصیلی 96-95 انجام گرفت. روش ها: روش مورد استفاده توصیفی-پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه یادگیری مادام العمر کنپر و کراپلی استفاده شد. نمونه پژوهشی شامل 140 نفر بود که به طور تصادفی از بین دانشجویان پزشکی دانشگاه تبریز انتخاب شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-23 و از آزمون های تی تک نمونه ای و تی هتلینگ استفاده شد. نتایج: در چهار مؤلفه ی تنظیم اهداف(50/0± 48/0), کاربرد دانش و مهارت ها (60/0± 02/1), خودراهبری و ارزشیابی (68/0± 28/0) و راهبردهای یادگیری انعطاف پذیر (54/0± 66/0) بین میانگین فرضی (صفر) و میانگین تفاوت معناداری وجود داشت (0001/0p=). ولی در مؤلفه جستجوی اطلاعات (10/1± 03/0) بین میانگین فرضی (صفر) و میانگین تفاوت معناداری وجود داشت (702/0p=). همچنین میانگین دانشجویان پسر در دو مؤلفه جستجوی اطلاعات و راهبردهای یادگیری انعطاف پذیر بیش تر از میانگین دختران بوده است (0001/0p=). نتیجه گیری: دانشجویان علوم پزشکی نسبت به مؤلفه های یادگیری مادام العمر نگرش مثبتی دارند. بالاترین میانگین مؤلفه کاربرد دانش و مهارت و پایین ترین مؤلفه جستجوی اطلاعات است. با توجه به ماهیت کاربردی و عملی بودن دروس رشته پزشکی, میانگین مؤلفه کاربرد دانش و مهارت بیش تر از سایر مؤلفه هاست. نکته قابل تأمل است که دانشجویان در مؤلفه جستجوی اطلاعات کم ترین میانگین را دارند و نیاز است در برنامه درسی به مهارت مدیریت اطلاعات و اشتراک دانش بیش تر توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، فیروز، و آذرمی، کریمه. (1397). نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری مادام العمر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 300-309. SID. https://sid.ir/paper/398313/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فیروز، آذرمی کریمه. نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری مادام العمر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):300-309. Available from: https://sid.ir/paper/398313/fa

    IEEE: کپی

    فیروز محمودی، و کریمه آذرمی، “نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری مادام العمر،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 300–309، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button