Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استاد بالینی خوب از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 372 | صفحه پایان 382

چکیده

 مقدمه با توجه به اهمیت شناخت ویژگی های مطلوب یک مدرس, جهت تعیین ویژگی های استاد خوب از روش های گوناگونی ازجمله بهره مندی از نظرات دانشجویان استفاده می شود. مطالعه حاضر باهدف شناخت ویژگی های یک استاد بالینی خوب از دیدگاه دانشجویان پرستاری انجام شد. روش در مطالعه کیفی توصیفی حاضر که به روش تحلیل محتوی انجام شد, 18 دانشجوی سال چهارم کارشناسی پرستاری به صورت هدفمند وارد مطالعه شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. کدگذاری و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار MAXQDA 2007 انجام گرفت. برای دستیابی به صحت و پایایی داده ها از معیارهای موثق بودن Lincoln و Guba استفاده شد. یافته ها تجزیه وتحلیل مصاحبه مشارکت کنندگان, منجر به استخراج 48 کد اولیه؛ و پدیدار شدن یک درون مایه به نام «صلاحیت حرفه ای» و 6 طبقه اصلی تحت عناوین «توانمندی علمی», «مهارت بالینی», «مهارت ارتباطی», «مهارت ارزشیابی», «ویژگی های شخصیتی» و «مدیریت آموزشی در محیط بالینی» گردید؛ و مشارکت کنندگان وجود آن را در یک استاد بالینی خوب موثر می دانستند. نتیجه گیری نتایج حاصل از این پژوهش ویژگی هایی از یک استاد بالینی خوب را از دیدگاه دانشجویان پرستاری مشخص نمود؛ که می تواند به مسئولین و متصدیان برنامه ریزی آموزشی در تدوین برنامه های آموزشی موفق تر و کارآمدتر کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درویش پور، آذر، و جوادی پاشاکی، نازیلا. (1397). استاد بالینی خوب از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 7(4 )، 372-382. SID. https://sid.ir/paper/215387/fa

    Vancouver: کپی

    درویش پور آذر، جوادی پاشاکی نازیلا. استاد بالینی خوب از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1397؛7(4 ):372-382. Available from: https://sid.ir/paper/215387/fa

    IEEE: کپی

    آذر درویش پور، و نازیلا جوادی پاشاکی، “استاد بالینی خوب از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 7، no. 4 ، pp. 372–382، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا